ZSSK cez vianočné a novoročné sviatky prepravila skoro 1,5 milióna ľudí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ZSSK - vlak
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: ZSSK.

Priemerné meškanie vlaku v období od 22. decembra 2017 do 7. januára 2018 bolo 1,04 minúty (95,23 % vlakov prišlo do cieľovej stanice načas, čiže s presnosťou na pol minúty).

BRATISLAVA 9. januára (SITA) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) počas vianočných a novoročných sviatkov, od 22. decembra 2017 do 7. januára 2018, prepravila takmer 1,5 milióna cestujúcich. Z celkového počtu 22 229 vypravených vlakov v uvedenom období malo do cieľovej stanice menej ako päťminútové meškanie 21 187 vlakov a meškanie nad päť minút zaznamenalo 1 061 vlakov.

Ako štátny osobný vlakový dopravca v utorok informoval, priemerné meškanie vlaku bolo 1,04 minúty (95,23 % vlakov prišlo do cieľovej stanice načas, čiže s presnosťou na pol minúty).

IC vlaky a rýchliky meškali v priemere štyri minúty

Na hlavnej domácej trase medzi Bratislavou a Košicami cez Žilinu cestovalo vlakmi ZSSK v prázdninovom a dovolenkovom období vyše 992 tisíc cestujúcich. Do cieľovej stanice prišlo načas 258 vlakov (68,98 %) z celkového počtu 374 vypravených InterCity (IC) vlakov a rýchlikov, pričom priemerné meškanie týchto vlakov bolo na uvedenej trase 4,1 minúty.

ZSSK - vlak
Foto: slovakrail.sk.

Hlavným dôvodom nedochvíľnosti sú vonkajšie vplyvy

Člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček uviedol, že ani počas sviatkov neboli príčiny meškaní iné ako inokedy. „Najčastejším dôvodom nedochvíľnosti našich vlakov sú externé vplyvy ako nehody, mimoriadne udalosti či meškania medzinárodných spojov, ktoré majú na našich, kapacitne nedostatočných tratiach, prednosť. Druhou najčastejšou príčinou sú poruchy a výluky na koľajovej a bezpečnostnej infraštruktúre,“ vysvetlil Martinček. „Až potom nasledujú pochybenia ľudí, či poruchy techniky v réžii ZSSK,“ dodal.

Priemerná obsadenosť IC vlakov dosiahla 83 percent

Vlaky IC, ktoré ZSSK prevádzkuje v komerčnom režime, prepravili v období Vianoc a Nového roka spolu 34 720 cestujúcich, pričom priemerná obsadenosť súpravy dosiahla 83,3 %. Zo 136 vlakov IC prišlo do cieľovej stanice načas 121, čo je takmer 89 %, a priemerné meškanie týchto vlakov v cieľovej stanici nepresiahlo 4,1 minúty.

železnice - Bratislava
Foto: SITA/Marko Erd.

Najväčšie zdržanie spôsobilo zrazenie a usmrtenie človeka

„Priemernú dochvíľnosť, nielen vlakov ZSSK, pokazili aj tri mimoriadne udalosti, keď najväčšie zdržanie v celkovej výške 303 minút bolo spôsobené 6. januára, kedy vlak IC 525 zrazil a usmrtil osobu, v dôsledku čoho musela byť prerušená doprava v úseku Trenčianske Bohuslavice – Trenčín, Zlatovce,“ priblížil riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Aj ďalšie dve najvýraznejšie meškania na tejto trase boli spôsobené mimoriadnymi udalosťami – 27. decembra vlak R 613 Ružín medzi stanicou Poprad -Tatry a Vydrníkom usmrtil samovraha, výsledkom čoho prišiel do cieľa so 144-minútovým meškaním. „Meškanie v rozsahu 137 minút bolo spôsobené 3. januára pri obci Ladce, kde vlak IC 525 zrazil diviaka, pričom došlo k poškodeniu a neschopnosti prevádzky rušňa,“ poznamenal Kováč.

Foto: slovakrail.sk.

IC vlaky cez sviatky prepravili denne v priemere 2 600 cestujúcich

Vlaky IC v období sviatkov prepravovali priemerne 2 600 cestujúcich denne. Rekord bol 2 947 osôb v jeden deň (v piatok 22. decembra 2017), takže vo vlaku sa prepravilo asi o 50 % viac cestujúcich ako je bežný priemer. Priemerne vlaky IC prepravia asi dvetisíc osôb denne. V rovnaký deň padol aj ďalší rekord, keď vlak IC 523 prepravil 690 osôb pri kapacite 551 miest (jedno miesto obsadilo viac cestujúcich po jednotlivých úsekoch trasy).

„ZSSK v čase zvýšeného dopytu posilnila IC vlaky o 5 700 miest. Napriek posilňovaniu boli IC vlaky najmä v smere z Bratislavy na východ pred sviatkami vypredané,“ uviedol Kováč. ZSSK okrem toho vypravila aj štyri mimoriadne rýchliky na trase Bratislava – Žilina – Košice a dvadsaťdva posilových vlakov rôznych kategórií na celom území Slovenska. „V čase zvýšeného dopytu ZSSK využila doslova všetky vozne, ktoré mala k dispozícii,“ dodal Kováč.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať