Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Žilinský úsek diaľnice D3 otvoria pre motoristov 2. decembra

Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (na snímke) v dĺžke 4,25 kilometra bude po tri a pol roku výstavby otvorený pre motoristov v sobotu 2. decembra. Foto: SITA/Milo Fabian.

Vybudovaním úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno motoristi okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria zhruba štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy. Súčasťou diaľnice je mostná estakáda v dĺžke takmer tisíc päťsto metrov a tunel Považský Chlmec v dĺžke vyše dvetisíc metrov.

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) – Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 kilometra bude po tri a pol roku výstavby otvorený pre motoristov v sobotu 2. decembra. Ako vo štvrtok informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), vybudovaním tohto úseku motoristi okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria zhruba štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.

Súčasťou diaľnice je mostná estakáda v dĺžke takmer tisícpäťsto metrov a tunel Považský Chlmec v dĺžke vyše dvetisíc metrov.

Výstavba úseku diaľnice za tristo miliónov eur

Zhotoviteľom stavby žilinského úseku D3 je od leta 2014 združenie spoločností Eurovia SK, a. s., Košice, Hochtief CZ, a. s., Praha a SMS, a. s., Banská Bystrica (predtým Stavby mostov Slovakia) za zmluvnú cenu 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (305,9 mil. eur vrátane DPH).

Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie dvojfázovo v rámci operačných programov Doprava 2007 – 2013 a Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

Časť mostnej estakády pred tunelom Považský Chlmec na žilisnkom úseku D3. Foto: NDS.

Protihluková stena na moste proti nárazu vtákov

„Začiatok úseku D3 tvorí mostná estakáda nad cestou I/18, železničnou traťou Bratislava – Žilina, rybníkom a vodným dielom Hričov. Tá patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizovala sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi,“ priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Po krajoch mosta je protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov. „Koniec mostného objektu sa nachádza v predportálovom úseku D3 na západnom portáli tunela Považský Chlmec s dĺžkou 2 218 metra,“ dodala Michalová.

V prevádzke sú tri úseky D3 – dva v polovičnom profile

Úsek medzi Strážovom a Brodnom bude súčasťou diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v Skalitom. Úsek Oščadnica – Čadca, Bukov (takmer 6 km) s tunelom Horelica, v polovičnom profile je v prevádzke od apríla 2005, Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov (7,5 km) od júna 2008 a úsek Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SR a Poľska (15,4 km) v polovičnom profile od júna 2017.

Úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec má byť hotový o tri roky

Úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 km) je vo výstavbe od konca roka 2016 a hotový by mal byť do konca roka 2020. Úsek Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (11,2 km) je v proces EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie), úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (10,8 km) a druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, Bukov (4 km) je v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie.

Dokončenie diaľnice D3 je jednou z priorít vlády a Ministerstva dopravy a výstavby SR. Diaľnica bude po dokončení dlhá vyše šesťdesiat kilometrov, bude súčasťou paneurópskeho dopravného koridoru č. VI a Transeurópskej magistrály v smere sever – juh.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 9. novembra 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...