Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ilustračné foto: ZSSK.
29. januára 2018 16:38 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železničná spoločnosť Slovensko vyhlásila tender na dodanie zabezpečovača ETCS do rušňov

Železničná spoločnosť Slovensko predpokladá na zákazku vynaložiť predbežne 6,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, financovať ju chce aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy.

BRATISLAVA 29. januára (SITA) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) vyhlásila verejnú súťaž na dodanie a inštaláciu vlakového zabezpečovača ETCS Level 2 do deviatich hnacích koľajových vozidiel radu 361 s následnou možnou opciou týkajúcou sa ďalších dvanástich rušňov. Za tri roky a osem mesiacov predpokladá na to vynaložiť predbežne 6,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (7,56 mil. eur vrátane DPH).

Na projekt majú ísť aj peniaze Európskej únie

Národný osobný vlakový dopravca chce zákazku financovať s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a z vlastných prostriedkov v rámci projektu Dodanie a inštalácia systému ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) do hnacích koľajových vozidiel. Uplatnenie opcie na dvanásť rušňov plánuje financovať z vlastných zdrojov.

Ilustračné foto: slovakrail.sk.

Potrebné je aj dodanie kompletnej dokumentácie

Vlakový zabezpečovač musí byť v komunikačnom prepojení s národným zabezpečovačom MIREL VZ1, riadiacimi a brzdovými obvodmi rušňov radu 361. „Súčasťou predmetu zákazky bude aj dodanie kompletnej dokumentácie, schvaľovací proces, dodanie diagnostického zariadenia a školenie,“ informovala ZSSK v oznámení o vyhlásení tendra. Lehota na predkladanie ponúk je 14. marca, platiť musia minimálne do 30. novembra tohto roka a dodávateľ má vzísť z následnej elektronickej aukcie.

Referencie za tri roky musia mať hodnotu tri milióny eur

Uchádzači majú predložiť zoznam poskytnutých služieb na dodanie a inštaláciu zabezpečovacích zariadení v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia verejného obstarávania v celkovej minimálnej hodnote 3 mil. eur bez DPH.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.

Ilustračné foto: slovakrail.sk.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame