Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Železničná spoločnosť Slovensko uviedla do prevádzky nový motorový vlak, prezývaný Mravec

Železničná spoločnosť Slovensko uviedla do prevádzky novú motorovú jednotku radu 813, prezývanú železničiarmi Mravec. (na snímke). Foto: ZSSK.

Prvá z celkovo ôsmich dvojdielnych motorových klimatizovaných jednotiek vyrazila zo Zvolena do Banskej Bystrice. Testovanie nových jednotiek bude prebiehať vo zvolenskom regióne do decembra, potom budú vlaky jazdiť na linke Kraľovany – Trstená.

BRATISLAVA 23. augusta (SITA) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) uviedla do prevádzky novú motorovú jednotku radu 813, prezývanú železničiarmi Mravec. Prvá z celkovo ôsmich dvojdielnych motorových klimatizovaných jednotiek v stredu vyrazila zo Zvolena do Banskej Bystrice.

Testovanie nových jednotiek bude prebiehať vo zvolenskom regióne do decembra, od platnosti nového grafikonu budú zabezpečovať všetky vlaky na linke Kraľovany – Trstená, informoval štátny osobný vlakový dopravca.

Modernizácia jedného vlaku stojí takmer 1,4 milióna eur

ZSSK zmodernizuje celkovo šestnásť vyradených starších vozidiel radu 810+011, z ktorých vznikne osem moderných dvojdielnych motorových jednotiek určených na osobnú dopravu na regionálnych tratiach. Spoločnosť začala s realizáciou tohto projektu koncom roka 2015, pričom začiatkom roka 2016 boli vypracované súťažné podklady.

Dodávateľ ŽOS Zvolen, a. s., do konca tohto roka dodá osem kusov takýchto vozidiel. Cena za jeden kus je takmer 1,382 mil. eur. Zákazku financuje ZSSK z vlastných zdrojov.

Motorové jednotky majú nový riadiaci systém

Na vozidlách, ktoré má ZSSK aktuálne zazmluvnené, boli zrealizované viaceré technické vylepšenia. Ako ich základ poslúžili pôvodné motorové vozne radu 810 a prívesné vozne radu 011. Do jednej súpravy je možné spojiť až tri motorové jednotky, pričom ich bude ovládať stále iba jeden rušňovodič.

„Moderné technológie najmä uľahčia prácu zamestnancom. Jednotky majú nový riadiaci systém s diaľkovým prenosom diagnostických údajov, nový informačný a komunikačný systém, vonkajší a vnútorný kamerový systém, WiFi, meranie spotreby nafty,“ povedal riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Michal Vereš.

Dvojdielna jednotka je zložená z motorového a riadiaceho vozňa

Modernizácia zahŕňa najmä výmenu celého interiéru vozňov vrátane podlahy, obkladov, okien, batožinových políc, odpadkových košov, svietidiel, sedačiek pre cestujúcich, WC, nástupných a čelných dverí, ako aj vyhotovenie pevného spojenia riadiaceho vozňa s motorovým vozňom (zhotovenie motorovej jednotky) s prechodom medzi vozňami, dosadenie nového trakčného reťazca (motor, prevodovka….) a informačného systému, dosadenie klimatizácie do priestoru pre cestujúcich a finálny náter skrine.

Dvojdielna motorová jednotka pozostáva z motorového a riadiaceho vozňa, ktoré sú navzájom pevne spojené. Jednotka je štvornápravová, ľahkej oceľovej konštrukcie s automatickým hydromechanickým prenosom výkonu a je modifikáciou motorovej jednotky 813+913, ktorú cestujúci poznajú aj ako Bageta.

V súčasnosti ZSSK vlastní 44 takýchto kusov. V roku 2014 bola predstavená jednotka série 813+913.110, ktorá je koncepčne podobná s týmto novým vozidlom. ZSSK si momentálne tri kusy z tejto série prenajíma.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 23. augusta 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...