Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železničná spoločnosť Slovensko sa ako národný dopravca určite zapojí do všetkých plánovaných súťaží na prevádzku osobnej dopravy. Ilustračné foto: ZSSK.
15. mája 2018 18:07 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železničná spoločnosť Slovensko sa určite zapojí do všetkých súťaží

V súvislosti s avizovanou súťažou na zabezpečenie regionálnej prepravy na traťovom úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto informovala, že momentálne je predčasné hovoriť o podrobnostiach, keďže nie sú známe detaily tendra.

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) sa ako národný dopravca určite zapojí do všetkých plánovaných súťaží na prevádzku osobnej dopravy. V súvislosti s avizovanou súťažou na zabezpečenie regionálnej prepravy na traťovom úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto informovala, že momentálne je predčasné hovoriť o podrobnostiach, keďže nie sú známe detaily tendra.

Hovorca ZSSK Tomáš Kováč v utorok pre agentúru SITA uviedol, že záujmom a úsilím spoločnosti je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a efektívne využitie kapacít, ktorými disponuje.

Súťaže na osobnú dopravu budú na viacerých tratiach

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) v pondelok informovalo, že pripravuje súťaž na osobnú regionálnu prepravu vo verejnom záujme na úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto. Osobnú prepravu na tomto úseku zabezpečuje práve štátny osobný vlakový dopravca. V rámci liberalizácie železničnej osobnej dopravy rezort plánuje aj súťaž na trati Žilina – Rajec. Ďalšie trate pre súťaže, vrátane trasy Bratislava – Komárno, majú byť zverejnené v najbližších mesiacoch, aby sa mohlo začať súťažiť už v budúcom roku.

Terminál integrovanej osobnej dopravy Moldava nad Bodvou mesto. Foto: zsr.sk.

Potrebná modernizácia a elektrifikácia úseku pri Košiciach

Na úseku Košice – Moldava nad Bodvou v dĺžke 31 kilometrov v súčasnosti premáva sedem párov vlakov denne a plánuje sa ďalšie zahustenie dopravy. „V budúcnosti je možné uvažovať nad celodenným hodinovým taktom. Uvedená trať je v úseku Košice – Haniska pri Košiciach (11 km) dvojkoľajná a elektrifikovaná. Traťový úsek Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou mesto je jednokoľajný, neelektrifikovaný,“ poznamenal Kováč. Pre výrazné zrýchlenie a zahustenie dopravnej obsluhy je preto potrebné počítať s modernizáciou a s elektrifikáciou trate na celom úseku.

Kapacita vlakov zatiaľ postačuje, tvrdí dopravca

ZSSK obsadenosť vlakov na úseku Košice – Moldava nad Bodvou pravidelne monitoruje a momentálne je s ňou spokojná. „Kapacita zatiaľ postačuje, v prípade zvýšeného záujmu cestujúcich ju vieme operatívne navýšiť. Keďže ide o súťaž, vzhľadom na konkurenciu by sme sa radi vyhli zverejňovaniu konkrétnych čísel,“ uviedol Kováč.

Sedem párov vlakov aj v novom grafikone

„Na uvedenej trati aj v grafikone vlakovej dopravy 2018/2019 plánujeme v zmysle platnej objednávky viesť sedem párov osobných vlakov, z toho šesť párov každý deň, jeden pár iba v pracovné dni,“ dodal hovorca ZSSK. Vlaky sú radené z motorovej jednotky 813/913 a vzhľadom na vyťaženie a možnosti dopravca v súčasnosti pre rok 2019 neuvažuje nad zmenou.

Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Foto: slovakrail.sk.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies