Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ilustračné foto: ZSSK.
15. mája 2018 18:07 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železničná spoločnosť Slovensko sa určite zapojí do všetkých súťaží

V súvislosti s avizovanou súťažou na zabezpečenie regionálnej prepravy na traťovom úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto informovala, že momentálne je predčasné hovoriť o podrobnostiach, keďže nie sú známe detaily tendra.

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) sa ako národný dopravca určite zapojí do všetkých plánovaných súťaží na prevádzku osobnej dopravy. V súvislosti s avizovanou súťažou na zabezpečenie regionálnej prepravy na traťovom úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto informovala, že momentálne je predčasné hovoriť o podrobnostiach, keďže nie sú známe detaily tendra.

Hovorca ZSSK Tomáš Kováč v utorok pre agentúru SITA uviedol, že záujmom a úsilím spoločnosti je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a efektívne využitie kapacít, ktorými disponuje.

Súťaže na osobnú dopravu budú na viacerých tratiach

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) v pondelok informovalo, že pripravuje súťaž na osobnú regionálnu prepravu vo verejnom záujme na úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto. Osobnú prepravu na tomto úseku zabezpečuje práve štátny osobný vlakový dopravca. V rámci liberalizácie železničnej osobnej dopravy rezort plánuje aj súťaž na trati Žilina – Rajec. Ďalšie trate pre súťaže, vrátane trasy Bratislava – Komárno, majú byť zverejnené v najbližších mesiacoch, aby sa mohlo začať súťažiť už v budúcom roku.

Terminál integrovanej osobnej dopravy Moldava nad Bodvou mesto. Foto: zsr.sk.

Potrebná modernizácia a elektrifikácia úseku pri Košiciach

Na úseku Košice – Moldava nad Bodvou v dĺžke 31 kilometrov v súčasnosti premáva sedem párov vlakov denne a plánuje sa ďalšie zahustenie dopravy. „V budúcnosti je možné uvažovať nad celodenným hodinovým taktom. Uvedená trať je v úseku Košice – Haniska pri Košiciach (11 km) dvojkoľajná a elektrifikovaná. Traťový úsek Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou mesto je jednokoľajný, neelektrifikovaný,“ poznamenal Kováč. Pre výrazné zrýchlenie a zahustenie dopravnej obsluhy je preto potrebné počítať s modernizáciou a s elektrifikáciou trate na celom úseku.

Kapacita vlakov zatiaľ postačuje, tvrdí dopravca

ZSSK obsadenosť vlakov na úseku Košice – Moldava nad Bodvou pravidelne monitoruje a momentálne je s ňou spokojná. „Kapacita zatiaľ postačuje, v prípade zvýšeného záujmu cestujúcich ju vieme operatívne navýšiť. Keďže ide o súťaž, vzhľadom na konkurenciu by sme sa radi vyhli zverejňovaniu konkrétnych čísel,“ uviedol Kováč.

Sedem párov vlakov aj v novom grafikone

„Na uvedenej trati aj v grafikone vlakovej dopravy 2018/2019 plánujeme v zmysle platnej objednávky viesť sedem párov osobných vlakov, z toho šesť párov každý deň, jeden pár iba v pracovné dni,“ dodal hovorca ZSSK. Vlaky sú radené z motorovej jednotky 813/913 a vzhľadom na vyťaženie a možnosti dopravca v súčasnosti pre rok 2019 neuvažuje nad zmenou.

Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Foto: slovakrail.sk.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame