Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železničná spoločnosť Slovensko očakáva za rok 2017 podľa predbežných a neauditovaných údajov stratu zhruba 4 mil. eur. Foto: slovakrail.sk.
14. januára 2018 10:00 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železničná spoločnosť Slovensko plánuje v tomto roku prepraviť 74 miliónov cestujúcich

Štátny osobný vlakový dopravca podľa hovorcu Tomáča Kováča chce počet cestujúcich do roku 2030 zvýšiť na sto miliónov, a to so súčasným počtom zamestnancov, no s vyššou efektivitou.

BRATISLAVA 14. januára (SITA) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) predpokladá, že v tomto roku prepraví celkovo 74 miliónov cestujúcich, z toho v InterCity (IC) vlakoch približne 720 tisíc. V minulom roku mal štátny osobný vlakový dopravca previezť podľa očakávania predbežne 72 miliónov pasažierov, pričom v IC vlakoch mal ich počet dosiahnuť 650 tisíc. Konečné údaje o preprave cestujúcich vo svojich vlakoch železničiari ešte nezverejnili, pričom v roku 2016 cestovalo vlakmi ZSSK 65,6 milióna osôb.

„V roku 2030 chceme mať sto miliónov cestujúcich, a to všetko s dnešným počtom zamestnancov, no s vyššou efektivitou,“ informoval agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Ilustračné foto: SITA/Ivan Fleischer.

Rozšírenie prímestskej dopravy v okolí Bratislavy

Prvá aj druhá zmena cestovného poriadku v roku 2018 (v marci a júni) podľa spoločnosti prinesú požadované rozšírenie prímestskej dopravy v okolí a na území hlavného mesta Bratislavy, kapacitné navýšenie dopravných výkonov na linke Bratislava – Žilina a rýchle prepojenie Košíc a Prešova. „ZSSK dúfa, že aj týmito krokmi zvýši záujem verejnosti o cestovanie železnicou a dostane viac ľudí z áut do vlakov,“ uviedol Kováč s tým, že pomôcť im chcú viacerými marketingovými aktivitami.

Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáč Kováč. Foto: slovakrail.sk.

Investície do stredísk technicko-hygienickej údržby

„Súčasťou stratégie ZSSK je, aby každé euro, ktoré štát poskytne, bolo efektívne využité, teda aby sa zaň odviezlo viac cestujúcich a spravilo sa viac kilometrov ako v minulosti,“ poznamenal Kováč. Prepravca plánuje naplniť stratégiu približne s tým istým počtom vozidiel, ale s lepším využitím toho, čím v súčasnosti disponuje.

ZSSK plánuje veľké investície v oblastí stredísk technicko-hygienickej údržby, bude pokračovať aj v modernizácii osobných vozňov a nákupe vozňov do diaľkovej dopravy. „Celková transformácia spoločnosti smerom k novej kultúre a organizácii bude pokračovať aj v roku 2018,“ priblížil Kováč.

Pohľad na miesto budúceho zariadenia na technicko-hygienickú údržžbu vlakových súprav v žželezničnom uzle Zvolen. Foto: SITA/Peter Rusko.

Takmer šesťtisíc zamestnancov, priemerná mzda vyše tisíc eur

ZSSK plánovala ku koncu minulého roka 5 965 zamestnancov a očakávala priemernú mesačnú mzdu za celý rok 1 033 eur. Spoločnosť mala koncom roka 2016 spolu 5 924 zamestnancov, priemerná mzda predvlani dosiahla 990,50 eur. Plánovaný počet zamestnancov ku koncu tohto roka predstavuje 5 942 a priemerná mzda v tomto roku by mala dosiahnuť výšku 1 095 eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies