Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia si chce prenajať desať viacsystémových rušňov za takmer 59 mil. eur bez dane z pridanej hodnotzy. Foto: SITA/Jozef Jakubčo.
9. apríla 2018 18:23 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia si chce prenajať viacsystémové rušne

Predpokladaná hodnota zákazky za prenájom na desať rokov je 58,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. 

BRATISLAVA 9. apríla – Najväčší slovenský nákladný prepravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) v týchto dňoch vyhlasuje obchodnú verejnú súťaž na prenájom desiatich viacsystémových rušňov. Predpokladaná hodnota zákazky za prenájom na desať rokov je 58,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Železničná spoločnosť sa pre tento krok rozhodla, aby si zachovala svoju konkurencieschopnosť na európskom trhu. Na prepravnom trhu totiž nastupuje nový model realizácie prepráv. Záťaž prestáva byť odovzdávaná na hraniciach štátov a dopravcovia začínajú v zvýšenej miere realizovať výkon na celom ramene z miesta nakládky až po miesto vykládky.

Ilustračné foto: slovakrail.sk.

Vozár: Nevyhnutná obnova elektrických hnacích vozidiel

„Existencia viacsystémových rušňov daný model podporuje. Slovensko je už dnes vďaka svojej významnej polohe vystavované riziku, že jeho výkony preberú iní dopravcovia, ktorí sú na cezhraničné výkony pripravené. Ak chceme patriť do skupiny dopravcov, ktorí pôsobia na európskom prepravnom trhu, je nevyhnuté začať s obnovou parku elektrických hnacích železničných vozidiel,“ uviedol predseda predstavenstva ZSSK Cargo Martin Vozár.

Pre viaceré trakčné napäťové systémy je vhodných dvadsaťtri rušňov

V súčasnosti ZSSK Cargo využíva na zabezpečenie svojich činností viac ako 450 hnacích železničných vozidiel, z toho je elektrických 225. Spôsobilých prechodu viacerými trakčnými napäťovými systémami je len 23 rušňov. „Obnova parku spoločnosti v porovnaní s okolitými krajinami dlhodobo absentuje, čo výrazne oslabuje našu konkurenčnú schopnosť na trhu a posúva ho do pozície dopravcov realizujúcich len lokálne výkony v rámci SR,“ dodal Vozár.

Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia Martin Vozár. Foto: zscargo.sk.

Prenajímateľ hradí poistné udalosti, reklamácie, opravy, údržbu, servis

Spoločnosť sa rozhodla viacsystémové rušne prenajímať z viacerých dôvodov. Jedným z nich je fakt, že prenajímateľ hradí periodickú a korektívnu údržbu. Ďalším dôvodom je tiež úspora nákladov a času spojených s pracovnou silou. „Leasingová spoločnosť zabezpečí riešenie poistných udalostí, reklamácií, opravy, údržby, servis. Okrem toho leasingová spoločnosť má lepšiu vyjednávaciu pozíciu s dodávateľmi, takže dokáže vyjednať zaujímavejšie podmienky nákupu, čo sa prejaví v nižšej mesačnej splátke pre klienta,“ myslí si železničný prepravca.

Spoločnosť ZSSK Cargo je jednou z dvoch nástupníckych spoločností, ktoré vznikli 1. januára 2005 rozdelením pôvodného operátora v osobnej a nákladnej železničnej doprave – Železničnej spoločnosti, a. s. Svojou činnosťou nadväzuje na viac ako 170-ročnú históriu železníc na Slovensku. Jej zakladateľom a stopercentným akcionárom je Slovenská republika, v mene ktorej koná ministerstvo dopravy. Poslaním spoločnosti je železničná nákladná preprava.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...