Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Železničiari si dali zmodernizovať osem motorových jednotiek

Železničná spoločnosť Slovensko je pripravená nahradiť zrušené IC vlaky na trase Bratislava - Košice súkromného prepravcu RegioJet. Foto: SITA/Marko Erd

Modernizáciu ôsmich dvojdielnych motorových jednotiek pre Železničnú spoločnosť Slovensko zabezpečí spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen za vyše 11 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. 

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) dala zmodernizovať motorové a prívesné vozne na osem dvojdielnych motorových jednotiek v zložení motorový vozeň a riadiaci vozeň s ich vzájomným pevným prepojením. Zákazku zadala spoločnosti Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a. s. (ŽOS Zvolen) za zmluvnú cenu 11,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (13,27 mil. eur vrátane dane) na základe jedinej prijatej ponuky. Modernizácia jednej motorovej jednotky tak bude stáť 1,38 mil. eur bez dane (1,66 mil. eur s daňou). Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vo februári tohto roku.

Predpokladaná cena za poskytovanie týchto služieb plánovaných na trinásť mesiacov bola 11,2 mil. eur bez dane (13,44 mil. eur s daňou). Dodávateľ má každú zmodernizovanú motorovú jednotku dodať do šiestich mesiacov od jej prevzatia. Vozne budú odovzdané na modernizáciu v stredisku prevádzky depa Zvolen a zmodernizované motorové jednotky budú prevzaté v stredisku prevádzky Kraľovany.

“Motorové jednotky musia byť v súlade s predpismi a normami platnými v Slovenskej republike a príslušnými vyhláškami Medzinárodnej železničnej únie. Všetky dodané motorové jednotky musia byť technicky identické,” oznámila ZSSK. Neoddeliteľnou súčasťou zákazky je aj dodanie technickej a výkresovej dokumentácie potrebnej pre prevádzku a údržbu, zaškolenie zamestnancov železničnej spoločnosti z obsluhy, údržby a dodanie potrebných technologických prístrojov a diagnostických zariadení.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur. Jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 5. septembra 2016Zdroj SITA
K téme ,

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...