Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železnice Slovenskej republiky chcú nakúpiť koľajnice na dva roky za predpokladanú cenu takmer 18 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.
28. januára 2018 15:51 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železnice SR rozšíria sieť GSM-R aj na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou

Železnice Slovenskej republiky predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt chcú financovať aj s využitím prostriedkov Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy.

BRATISLAVA 28. januára (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú rozšíriť svoju mobilnú rádiovú sieť GSM-R aj na traťovom úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou – hranica SR a Ukrajiny. Predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,58 mil. eur vrátane DPH). Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, štátny správca železničnej infraštruktúry chce projekt financovať aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Hlasová komunikácia s idúcimi vlakmi

Súčasťou zákazky je tiež vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad občasný. „Ide o projekt rozšírenia vybudovanej železničnej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK o úsek Varín – Košice – Čierna nad Tisou, štátna hranica, ktoré umožní mobilnú hlasovú a dátovú komunikáciu pri riadení a zabezpečení železničnej prevádzky formou hlasovej komunikácie s idúcimi vlakmi a prípravu budúceho využitia pre riadenie a zabezpečenie jazdy vlakov systémom ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) úrovne L2,“ informovali ŽSR.

Ilustračné foto: pixabay.com.

Zabezpečenie interoperabiliry a kompatibility

Vybudovaním systému GSM-R sa dosiahne zabezpečenie potrebnej interoperability a kompatibility v oblasti rádiovej železničnej komunikácie erurópskych koridorov.

Železnice poskytnú záujemcom dokumentáciu pre budúceho zhotoviteľa stavby Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry, 1. etapa, spracovanú generálnym projektantom Reming Consult, a. s., Bratislava.

Podmienkou je zoznam služieb za predošlých šesť rokov

Lehota na predkladanie ponúk v tendri je 1. marca, platiť musia minimálne do 31. januára 2019. Uchádzači musia predložiť zoznam služieb o vypracovaní projektovej dokumentácie stavieb železničnej infraštruktúry týkajúcich sa modernizácie alebo rekonštrukcie železničných tratí, vrátane zabezpečovacích, oznamovacích a komunikačných systémov pre železničnú dopravu za predchádzajúcich šesť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania. Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtový náklad stavby viac ako 5 mil. eur bez DPH.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.

Ilustračné foto: pixabay.com.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...