Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Úspory v železničnej infraštruktúre umožní diaľkové riadenie dopravy. Foto: SITA/Ľudovít Vaniher.
28. januára 2018 15:51 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železnice SR rozšíria sieť GSM-R aj na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou

Železnice Slovenskej republiky predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt chcú financovať aj s využitím prostriedkov Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy.

BRATISLAVA 28. januára (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú rozšíriť svoju mobilnú rádiovú sieť GSM-R aj na traťovom úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou – hranica SR a Ukrajiny. Predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,58 mil. eur vrátane DPH). Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, štátny správca železničnej infraštruktúry chce projekt financovať aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Hlasová komunikácia s idúcimi vlakmi

Súčasťou zákazky je tiež vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad občasný. „Ide o projekt rozšírenia vybudovanej železničnej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK o úsek Varín – Košice – Čierna nad Tisou, štátna hranica, ktoré umožní mobilnú hlasovú a dátovú komunikáciu pri riadení a zabezpečení železničnej prevádzky formou hlasovej komunikácie s idúcimi vlakmi a prípravu budúceho využitia pre riadenie a zabezpečenie jazdy vlakov systémom ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) úrovne L2,“ informovali ŽSR.

Ilustračné foto: pixabay.com.

Zabezpečenie interoperabiliry a kompatibility

Vybudovaním systému GSM-R sa dosiahne zabezpečenie potrebnej interoperability a kompatibility v oblasti rádiovej železničnej komunikácie erurópskych koridorov.

Železnice poskytnú záujemcom dokumentáciu pre budúceho zhotoviteľa stavby Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry, 1. etapa, spracovanú generálnym projektantom Reming Consult, a. s., Bratislava.

Podmienkou je zoznam služieb za predošlých šesť rokov

Lehota na predkladanie ponúk v tendri je 1. marca, platiť musia minimálne do 31. januára 2019. Uchádzači musia predložiť zoznam služieb o vypracovaní projektovej dokumentácie stavieb železničnej infraštruktúry týkajúcich sa modernizácie alebo rekonštrukcie železničných tratí, vrátane zabezpečovacích, oznamovacích a komunikačných systémov pre železničnú dopravu za predchádzajúcich šesť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania. Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtový náklad stavby viac ako 5 mil. eur bez DPH.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.

Ilustračné foto: pixabay.com.Ilustračné foto: pixabay.com.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...