Železnice SR otvorili nové zabezpečovacie zariadenie medzi obcami Pažiť a Veľké Uherce

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
||
Nové priecestné zabezpečovacie zariadenie na železničnom priecestí medzi obcami Pažiť a Veľké Uherce. Foto: ŽSR.

Investícia dosiahla objem vyše 869 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty. Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek skontroloval železničné priecestia v Dolnom Štále a Dolnom Bare.

BRATISLAVA 19. januára (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v piatok uviedli do prevádzky nové priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZZ) na železničnom priecestí medzi obcami Pažiť a Veľké Uherce (okres Partizánske). Nachádza sa na traťovom úseku Nitrianske Pravno – Nové Zámky v kilometri 6,48.

Ako informoval štátny správca železničnej infraštruktúry, priecestné zabezpečovacie zariadenie avizuje účastníkovi cestnej premávky výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou prichádzajúci vlak, pričom signalizácia je doplnená závorami.

Zabezpečovacie zariadenie s automatickým ovládaním

„Novovybudované priecestné zabezpečovacie zariadenie bolo realizované v rámci stavby Zvyšovanie bezpečnosti na železničných priecestiach,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Investícia dosiahla objem vyše 869 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1 mil. eur vrátane DPH).

„Ide o priecestné zabezpečovacie zariadenie s automatickým ovládaním odvodeným od jazdy železničného vozidla v obvode priecestia alebo od činnosti staničného zabezpečovacieho zariadenia v železničnej stanici Veľké Uherce, v závislosti od polohy železničného vozidla,“ dodala Pavliková.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (na snímke v strede) skontroloval železničné priecestia v Dolnom Štále a Dolnom Bare. Foto: MDV.

Počet dopravných nehôd na priecestiach sa zvyšuje

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek v piatok uskutočnil kontrolný deň na železničných priecestiach v Dolnom Štále a Dolnom Bare neďaleko Dunajskej Stredy. Zámerom bolo zvýšiť povedomie všetkých účastníkov cestnej premávky a predchádzať nehodám na železničných priecestiach. Počet dopravných nehôd na železničných priecestiach sa totiž naďalej zvyšuje, pričom vlani sa stalo päťdesiat nehôd, pri ktorých prišlo o život šesť ľudí.

Érsek: Snažme sa nehodám hlavne predchádzať

„Smutným faktom je, že nehôd na železničných priecestiach neubúda. Napríklad, v porovnaní s rokom 2016 je ich o dvanásť viac. Preto nechceme chodiť na tieto miesta až vtedy, keď sme svedkami nehôd, ale naopak, snažme sa im hlavne predchádzať,“ povedal Érsek. Zároveň vyzval všetkých vodičov aj chodcov, aby sa správali zodpovedne a nevstupovali na priecestia, keď svieti červená signalizácia s tým, že vlak môže byť veľmi blízko.

Vybudujú nové a doplnia súčasné zabezpečovacie zariadenia

„V rámci projektu Zvýšenie zabezpečenia 75 priecestí sa do roku 2023 plánuje vybudovanie nových priecestných zabezpečovacích zariadení, prípadne doplnenie existujúcich zabezpečovacích zariadení. V správe ŽSR je 2 102 železničných priecestí, z toho 1 068 je zabezpečených,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Príprava pilotného projektu vo Veľkom Mederi

„ŽSR zároveň vo Veľkom Mederi pripravujú pilotný projekt – položenie 3D pásov na ceste pred železničným priecestím, ktoré majú vodiča upozorniť, aby včas spomalil. Ak projekt preukáže svoju úspešnosť, bude sa realizovať aj na ďalších železničných priecestiach,“ dodala.

Rezort dopravy spoločne so ŽSR pripravujú v tomto roku niekoľko vzdelávacích projektov, ktoré majú pomôcť zvýšiť bezpečnosť na železničných priecestiach a byť výstrahou pred možnými fatálnymi následkami zrážky s vlakom. Takou má byť napríklad simulovaná zrážka vlaku s cyklistom.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky