Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy pri podpise dodatku ku Kolektívnej zmluvy ŽSR na roky 2017 a 2018. Foto: ŽSR.
18. decembra 2017 15:36 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železnice SR a odborové organizácie uzavreli dodatok ku kolektívnej zmluve

Zvýšenie miezd bude zabezpečené novým systémom odmeňovania zamestnancov a tarifných miezd, ktoré sa v roku 2018 dotknú všetkých železničiarskych prevádzkových profesií. Mzdové náklady na tarifné mzdy sa v budúcom roku zvýšia o 9 %.

BRATISLAVA 18. decembra (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a jedenásť odborových organizácií podpísali v pondelok 18. decembra na základe spoločnej dohody dodatok č. 1 ku Kolektívnej zmluve ŽSR na roky 2017 a 2018. Ako štátny správca železničnej infraštruktúry informoval, zvýšenie miezd bude zabezpečené novým systémom odmeňovania zamestnancov a tarifných miezd, ktoré sa v roku 2018 dotknú všetkých železničiarskych prevádzkových profesií.

Mzdové náklady na tarifné mzdy vzrastú o deväť percent

Tarifná mzda bude s účinnosťou od 1. februára 2018 zvýšená u prevádzkových zamestnancov, s najvyšším nárastom u typových pozícií ako elektromontér, návestný majster, signalista, rušňovodič traťový strojník, rušňovodič elektromontér a výpravca. Navrhovaná zmena podľa ŽSR predstavuje zvýšenie objemu mzdových nákladov na tarifné mzdy v roku 2018 o 9 %.

Rušňovodič nového rušňa Siemens Vectron. Ilustračné foto: ZSSK.

Cieľom spoločnosti je oceniť náročnosť profesií vzhľadom k požadovanej odbornej a zdravotnej spôsobilosti, podporiť u zamestnancov kariérny rast a postupne sa priblížiť k aktuálnym mzdám na trhu práce.

Odbory sa s návrhom vedenia nakoniec stotožnili

„Adekvátne ohodnotenie železničiarov je oblasť, ktorá u nás rokmi zaostala. Zmena sa nerodila ľahko a vyžadovala si čas, ale som veľmi rád, že sme prišli s konkrétnym návrhom na jasnú a hlavne citeľnú zmenu k lepšiemu a odborové organizácie sa s týmto návrhom nakoniec stotožnili,“ povedal generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. Foto: zsr.sk.

Zmeny sú naplánované na tri roky

Celkové zmeny sú naplánované na tri roky. „Navrhovaný systém zohľadňuje náročnosť profesií k odbornej a zdravotnej spôsobilosti. V tomto prvom kroku pôjde celkovo o zvýšenie taríf u takmer 12 400 zamestnancov,“ dodal Erdössy.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies