Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Protimonopolný úrad SR schválil koncentráciu spoločností Budamar Logistics a ŽOS Vrútky. Ilustračné foto: pixabay.com.
8. augusta 2017 14:27 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železnice SR dosiahli v prvom polroku zisk 11,5 milióna eur

Železnice Slovenskej republiky za polrok zvýšili zisk oproti plánovaným výsledkom hospodárenia o 8,8 milióna eur.

BRATISLAVA 8. augusta (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dosiahli v prvom polroku tohto roka zisk vo výške 11,5 mil. eur, čo je v porovnaní s plánovaným výsledkom hospodárenia viac o 8,8 mil. eur. Ako štátny správca železničnej infraštruktúry v utorok informoval, v čiernych číslach je už niekoľko rokov a vykazuje zisk.

Generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy priznal, že za týmto výsledkom sú nižšie náklady oproti plánu najmä v oblasti spotrebovaných nákupov a služieb. „Pozitívnym faktorom je dosiahnutie vyšších výnosov z úhrad za prístup k železničnej infraštruktúre a z predaja ostatných služieb, napríklad výnosy za technické služby, opravy, údržbu a revízie, zo vzdelávacích a školiacich akcií,“ povedal Erdössy.

Výnosy oproti plánu vzrástli, náklady klesli 

ŽSR zaznamenali v prvej polovici roka výnosy 229,1 mil. eur a oproti plánu ich zvýšili o 686 tis. eur. V nákladnej doprave zaznamenali nárast výkonov o 230 mil. hrubých tonových kilometrov (hrtkm), na ktorom sa podieľali menší nákladní dopravcovia. Naopak, v osobnej doprave evidovali nižšie výkony o 242 mil. hrtkm hlavne z dôvodu nižších výkonov súkromného dopravcu RegioJet, a.s., keďže v januári prestal prevádzkovať vlaky na trati Bratislava – Žilina – Košice a späť.

Náklady spoločnosti za polrok predstavovali 217,5 mil. eur a v porovnaní s plánovanými výdavkami boli nižšie o 8,1 mil. eur. Z toho osobné náklady dosiahli 109,2 mil. eur. „Nižšie čerpanie nákladov v oblasti opráv, spotrebovaných nákupov a služieb je dočasné a v nadväznosti na prebiehajúce verejné obstarávania a práce na modernizácii infraštruktúry bude čerpanie nákladov premietnuté v druhom polroku,“ priblížil Erdössy.

Železnice zamestnávajú necelých štrnásťtisíc ľudí

ŽSR mali k 30. júnu 13 793 zamestnancov. V zmysle schváleného podnikateľského plánu a v súlade s platnou zmluvou o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry plánujú v tomto roku dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.

Spoločnosť dosiahla v roku 2016 zisk 8,17 mil. eur, čo bolo medziročne o 52,5 % menej. Výnosy v objeme 466,54 mil. eur boli o 1 % nižšie a náklady vo výške 458,36 mil. eur vzrástli o 0,9 % oproti roku 2015. Počet zamestnancov ku koncu vlaňajška predstavoval 13 929 a medziročne klesol o 137.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...