Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ž
Ilustračné foto: SITA/Ján Viazanička.
10. júla 2017 17:51 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železnice SR chcú kontrolný systém ochrany železničnej infraštruktúry za 50 miliónov eur

Štátny správca železničnej infraštruktúry plánuje investíciu spolufinancovať s využitím peňazí Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy. 

BRATISLAVA 10. júla (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú vynaložiť na kontrolný systém ochrany železničnej infraštruktúry predbežne 50 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (60 mil. eur vrátane dane). Pripravovanú investíciu chcú spolufinancovať s využitím peňazí Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF).

Tender na návrh, vybudovanie, testovanie, uvedenie do prevádzky a následnú prevádzku uvedeného kontrolného systému plánuje štátny správca železničnej infraštruktúry vyhlásiť koncom novembra tohto roka. Vyplýva to z predbežného oznámenia zverejneného v pondelok vo Vestníku verejného obstarávania.

Stacionárna on-line kontrola, spracovanie údajov a správa incidentov

„Kontrolný systém musí porovnávať deklarované parametre prepravy uložené v Prevádzkovom informačnom systéme ŽSR s údajmi nameranými kontrolnými bodmi. K identifikácii nesúladu musia byť pripravené kontrolné procesy zabezpečujúce dôkaznú dokumentáciu v identifikovaných prípadoch,“ oznámili železničiari.

Zabezpečiť efektívne fungovanie kontrolných procesov v rámci budovaného systému majú podľa ŽSR stacionárna on-line kontrola cez kontrolné body, manuálne spracovanie, resp. kontrola údajov a správa incidentov realizované pracovníkmi back-office kontroly s využitím kontrolného systému. Detailné požiadavky budú v súťažných podkladoch k tendru.

Zvýšenie bezpečnosti železničnej prepravy

Zákazka bude zameraná na zavedenie komplexného procesu kontroly prevádzkových parametrov hnacích dopravných vozidiel, koľajových vozidiel a vlakových súprav v určených bodoch, na monitorovanie prepravy a zavedenie procesov preukázateľného určenia incidentov porušovania predpisov a pohybu hnacích vozidiel na celej trati ŽSR a poskytovanie informácií o ich polohe, ako aj na integráciu zariadení na komunikáciu s kontrolnými bodmi využitím zabezpečených štandardných rozhraní GSM / GSM-R.

Zámerom kontrolného systému bude tiež zvýšenie bezpečnosti železničnej prepravy kontrolovaním poškodzovania infraštruktúry a on-line režimom riešenia kritických incidentov, zníženie možnosti poškodzovania železničných tratí a ich infraštruktúry, vrátane nákladov na údržbu.

Výnosy správcu infraštruktúry sa môžu zvýšiť 

Očakáva sa aj zvýšenie výnosov majiteľa infraštruktúry z vyčíslenia opotrebovávania železničnej infraštruktúry, z nesprávne zadaných údajov k preprave, pokút za nedodržanie predpisov ŽSR a legislatívy, premietnutím do ceny prepravy.

Systém má zároveň umožniť generovanie dôkazov a dokumentovanie zistených nedostatkov, výpočet pokút, nedoplatkov, ako aj vnútroštátnu a cezhraničnú výmenu informácií a poskytovanie elektronických služieb.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...