Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Železnice SR chcú kontrolný systém ochrany železničnej infraštruktúry za 50 miliónov eur

Ž
Železnice Slovenskej republiky predpokladajú vynaložiť na kontrolný systém ochrany železničnej infraštruktúry predbežne 50 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ilustračné foto: SITA/Ján Viazanička.

Štátny správca železničnej infraštruktúry plánuje investíciu spolufinancovať s využitím peňazí Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy. 

BRATISLAVA 10. júla (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú vynaložiť na kontrolný systém ochrany železničnej infraštruktúry predbežne 50 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (60 mil. eur vrátane dane). Pripravovanú investíciu chcú spolufinancovať s využitím peňazí Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF).

Tender na návrh, vybudovanie, testovanie, uvedenie do prevádzky a následnú prevádzku uvedeného kontrolného systému plánuje štátny správca železničnej infraštruktúry vyhlásiť koncom novembra tohto roka. Vyplýva to z predbežného oznámenia zverejneného v pondelok vo Vestníku verejného obstarávania.

Stacionárna on-line kontrola, spracovanie údajov a správa incidentov

“Kontrolný systém musí porovnávať deklarované parametre prepravy uložené v Prevádzkovom informačnom systéme ŽSR s údajmi nameranými kontrolnými bodmi. K identifikácii nesúladu musia byť pripravené kontrolné procesy zabezpečujúce dôkaznú dokumentáciu v identifikovaných prípadoch,” oznámili železničiari.

Zabezpečiť efektívne fungovanie kontrolných procesov v rámci budovaného systému majú podľa ŽSR stacionárna on-line kontrola cez kontrolné body, manuálne spracovanie, resp. kontrola údajov a správa incidentov realizované pracovníkmi back-office kontroly s využitím kontrolného systému. Detailné požiadavky budú v súťažných podkladoch k tendru.

Zvýšenie bezpečnosti železničnej prepravy

Zákazka bude zameraná na zavedenie komplexného procesu kontroly prevádzkových parametrov hnacích dopravných vozidiel, koľajových vozidiel a vlakových súprav v určených bodoch, na monitorovanie prepravy a zavedenie procesov preukázateľného určenia incidentov porušovania predpisov a pohybu hnacích vozidiel na celej trati ŽSR a poskytovanie informácií o ich polohe, ako aj na integráciu zariadení na komunikáciu s kontrolnými bodmi využitím zabezpečených štandardných rozhraní GSM / GSM-R.

Zámerom kontrolného systému bude tiež zvýšenie bezpečnosti železničnej prepravy kontrolovaním poškodzovania infraštruktúry a on-line režimom riešenia kritických incidentov, zníženie možnosti poškodzovania železničných tratí a ich infraštruktúry, vrátane nákladov na údržbu.

Výnosy správcu infraštruktúry sa môžu zvýšiť 

Očakáva sa aj zvýšenie výnosov majiteľa infraštruktúry z vyčíslenia opotrebovávania železničnej infraštruktúry, z nesprávne zadaných údajov k preprave, pokút za nedodržanie predpisov ŽSR a legislatívy, premietnutím do ceny prepravy.

Systém má zároveň umožniť generovanie dôkazov a dokumentovanie zistených nedostatkov, výpočet pokút, nedoplatkov, ako aj vnútroštátnu a cezhraničnú výmenu informácií a poskytovanie elektronických služieb.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 10. júla 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...