Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železnice Slovenskej republiky aktuálne evidujú 374 neobsadených miest. Foto: SITA/Milo Fabian.
13. júla 2018 17:07 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Železnice SR aktuálne evidujú 374 neobsadených miest

Na 180 pracovných miest je rozpracované prijatie zamestnanca a reálne voľných je 194 miest. Priemerná mzda v Železniciach Slovenskej republiky v prvom polroku prvý raz presiahla úroveň tisíc eur.

BRATISLAVA – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aktuálne evidujú 374 neobsadených miest. Z toho je 180 pracovných miest, na ktoré je rozpracované prijatie zamestnanca, reálne voľných je 194 miest.

Ako štátny správca železničnej infraštruktúry v piatok informoval, najviac zamestnancov chýba v profesiách návestný majster, elektromontér pevných trakčných a silnoprúdových zariadení a výpravca, a to najmä na západnom Slovensku. Nedostatok odborných prevádzkových zamestnancov riešia ŽSR už niekoľko rokov. Súvisí to s odchodom silných ročníkov do dôchodku, ale aj s nedostatkom týchto zamestnancov na trhu práce.

V prvom polroku prijali 317 a odišlo 419 zamestnancov

Nedostatok zamestnancov pociťujú ŽSR napriek tomu, že v prvom polroku tohto roka priemerná mzda v spoločnosti dosiahla 1 015,98 eura a prvýkrát v histórii tak prekročila hranicu tisíc eur. ŽSR sú jedným z troch najväčších zamestnávateľov na Slovensku, k 30. júnu evidovali 13 655 zamestnancov, z toho 10 367 mužov a 3 288 žien. „Za prvý polrok bolo prijatých 317 zamestnancov, z toho najviac do profesií dozorca výhybiek, návestný majster či traťový robotník. V roku 2018 skončilo pracovný pomer 419 zamestnancov, z toho 71 sezónnych – kuričov na dobu určitú,“ uviedla zástupkyňa riaditeľky odboru komunikácie generálneho riaditeľstva ŽSR Ivana Popluhárová.

Logo Železníc Slovenskej republiky. Foto: zsr.sk.

Najčastejšie zastúpenými typovými pozíciami u správcu železničnej infraštruktúry sú výpravca, návestný majster, majster železničných traťových strojov, zámočník koľajových konštrukcií, elektromontér pevných trakčných a silnoprúdových zariadení, rušňovodič – traťový strojník a elektromontér, posunovač, signalista, dozorca výhybiek a traťový robotník.

Absolventský program ponúka zamestnanie študentom

„ŽSR v absolventskom programe 2017/2018 prijali 45 absolventov, z ktorých piati skončili svoje pôsobenie na ŽSR. Cieľom absolventského programu je ponúknuť zamestnanie študentom stredných a vysokých škôl, ktorí hľadajú uplatnenie po ukončení štúdia,“ priblížila Popluhárová. Väčšina absolventov má ukončené vzdelanie v odbore železničnej dopravy, elektrotechniky a strojárstva. „Absolventi sa pripravujú na typovú pozíciu pod vedením povereného zamestnanca prevažne v trvaní jedného roka, počas ktorého získajú potrebné odborné znalosti a praktické skúsenosti,“ poznamenala Popluhárová.

Študenti Strednej odbornej školy dopravnej v Martine-Priekope v kabíne strojvodcu elektrického rušňa počas podujatia Kam po skončení základnej školy – Študuj dopravu. Foto: SITA/Milo Fabian.

S podporou železníc v súčasnosti študuje 77 študentov 

Pre podporu zamestnanosti sa ŽSR aktívne podieľajú na projekte duálneho vzdelávania aj štipendijného programu na stredných aj vysokých školách. V týchto programoch v súčasnosti študuje s podporou ŽSR 77 žiakov stredných odborných škôl a študentov vysokých škôl. Každý z nich má podpisom učebnej zmluvy (duálne vzdelávanie) alebo štipendijnej zmluvy garantované pracovné miesto v odbore.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.

Historický parný vlak (vľavo) a moderná súprava na čele s rušňom Siemens Vectron na stanici Bytča. Foto: SITA/Milo Fabian.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies