Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Podpredseda KDH Pavol Zajac. Foto: SITA/Marko Erd.
1. apríla 2018 15:50 Cestná doprava od Nasa DopravaNasaDoprava.sk

Zajac: Érsek podpísal zmluvu na najdrahšiu diaľnicu v prepočte na kilometer

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek by sa mal podľa podpredsedu KDH Pavla Zajaca viac zaujímať o meškajúcu výstavbu a prípravu nedokončených úsekov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Opozičný politik upozorňuje, že viaceré úseky na tejto diaľnici budú dokončené neskôr ako mali byť, pričom treba urýchliť aj prípravu a obstarávanie výstavby rýchlostných ciest R4 na východe Slovenska, R3 na Orave a diaľnice D3 na Kysuciach.

Na čo by sa mal staronový minister dopravy a výstavby Arpád Érsek hlavne zamerať do roku 2020?

– Minister Érsek by si konečne mohol všimnúť, že Slovensko nie je len južné územie od Bratislavy cez Komárno a Rimavskú Sobotu. Namiesto osadzovania nových tabúľ s národnostnými názvami obcí by sa mal intenzívnejšie zaujímať o meškajúcu výstavbu a prípravu nedokončených úsekov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Túto diaľnicu sľúbil postaviť premiér Robert Fico do roku 2010. Aj keď sa aj v najnovšom programovom vyhlásení vlády píše, že táto strategická diaľnica bude slúžiť motoristom od roku 2020, tak realita je úplne iná. Úsek D1 Turany – Hubová ešte sa len bude projektovať, úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové do roku 2020 dokončený nebude, obchvat Ružomberka Hubová – Ivachnová budú stavať do roku 2022 (mal byť hotový vlani v lete) a úsek Prešov západ – Prešov juh nemá ešte vydané stavebné povolenie na celú trasu a dokončený bude najskôr v roku 2022.

Úsek D1 Hubová – Ivachnová (na snímke) mal byť hotový vlani v lete. Výstavba sa po obnovení pozastavených prác môže predĺžiť do leta 2022.  Foto: SITA/Marko Erd.

A čo ďalšie diaľnice a oblasti v pôsobnosti rezortu dopravy?

-Je potrebné urýchliť aj prípravu a obstarávanie výstavby rýchlostných ciest R4 na východe Slovenska, R3 na Orave a D3 na Kysuciach. V oblasti vlakovej osobnej dopravy sa minister dopravy pravidelne zaujíma o trasu Bratislava – Komárno. Takúto pozornosť by si zaslúžili aj ostatné frekventované trasy, na ktorých by ku zlepšeniu určite prispela aj konkurencia viacerých prepravcov. Ministerstvo ale zrušilo súťaž na rýchliky na trase Bratislava – Banská Bystrica a z trate Bratislava – Košice odišiel súkromný prepravca, čo znížilo ponuku pre cestujúcich.

Ako hodnotíte aktivity ministerstva v prvej polovici volebného obdobia od marca 2016? Érsek nahradil na poste ministra Romana Brecelyho koncom augusta toho istého roku…

– Obaja ministri dopravy majú aj prvenstvá, škoda len, že negatívne. Brecely podpísal najdrahšiu zákazku na modernizáciu železničnej trate Púchov – Považská Teplá za 365 milíonov eur pre firmy, ktoré prešli reštrukturalizáciou a nevyplatili svojich subdodávateľov. Érsek zasa podpísal zmluvu na najdrahšiu diaľnicu v prepočte na jeden kilometer, a to D1 Prešov západ – Prešov juh za 356 miliónov eur, čo je 45 miliónov eur za kilometer tejto diaľnice.

Martin Benko

Ilustračné foto: SITA/Ivan Fleischer.Foto: SITA/Ivan Fleischer.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies