Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Začala sa výstavba D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec

Na snímke poklopanie základného kameňa stavby úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec v Čadci. Foto: SITA/Milo Fabian

Kysucký úsek D3 v dĺžke 5,6 kilometra po dokončení odľahčí dopravu v Čadci a jej okolí. Po jeho dobudovaní bude scelených spolu dvadsať kilometrov rýchlostnej cesty z Čadce až k hranici s Poľskom. 

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v utorok oficiálne začala s výstavbou jedného z najpotrebnejších úsekov diaľnice D3. Úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec v dĺžke 5,6 kilometra po dokončení odľahčí dopravu v Čadci a jej okolí. Po jeho dobudovaní bude scelených spolu dvadsať kilometrov rýchlostnej cesty z Čadce až k hranici s Poľskom. Prípravné práce na úseku sa začali ešte v závere minulého roka, keďže môžu byť vykonávané počas zimného obdobia.

Konzorcium stavebných firiem Strabag, s. r. o., Porr, s. r. o. a Hochtief CZ, a. s. sa zaviazalo postaviť diaľničný úsek za štyri roky do konca roku 2020 za zmluvnú cenu vyše 239 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (286,8 mil. eur vrátane dane). Predpokladaná cena v tendri bola o 40 mil. eur nižšia, na úrovni 199 mil. eur bez dane.

Projekt sa bude spolufinancovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) 2014 – 2020 a tiež z Nástroja na prepojenie Európy (CEF). V OPII je na tento projekt vyčlenených spolu 95 mil. eur. Zmluva o poskytnutí grantu z nástroja CEF v objeme vyše 74 mil. eur bola podpísaná 18. novembra minulého roka.

Diaľnica prepojí regióny Poľska, Česka a Slovenska

„Ľudia žijúci v Čadci a okolí sú dlhodobo vystavení veľkému počtu áut, ktoré im komplikujú život. Verím, že nová diaľnica zlepší životy ľudí, prinesie viac práce a zvýši kvalitu života ľudí v regióne,“ povedal v Čadci minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd). „Táto cesta tiež prepojí veľmi perspektívne regióny Poľska, Česka a Slovenska a prinesie lepšie dopravné spojenie v rámci Európy. Preto ju môžeme postaviť s prispením európskych zdrojov,“ dodal minister.

Po hlavnej ceste v Čadci v súčasnosti jazdí vyše 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer päťtisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mesta a navyše prinesie úsporu paliva aj času päť minút oproti starej ceste.

Časť úseku D3 povedie po estakáde ponad obývané územie

Ide o stavebne veľmi náročné dielo. Trasa novej plnoprofilovej diaľnice do veľkej miery vedie mimoriadne komplikovaným terénom a zastavaným územím. Časť úseku bude vedená estakádou ponad obývané územie. Zhotoviteľ postaví dve polovičné mimoúrovňové križovatky, devätnásť mostov, 41 geotechnických konštrukcií a 28 protihlukových stien.

„Zásadný význam pre stavbu má vybudovanie križovatky Svrčinovec, ktorá je súčasťou nadväzujúcej stavby D3 Svrčinovec – Skalité. Táto križovatka umožní sprevádzkovanie úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, ako aj zabezpečí dopravné spojenie s budúcou R5 smerom na Českú republiku,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

„V tejto mimoúrovňovej križovatke bude teda vyriešené prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov – Poľska, Česka a Slovenska,“ uviedla hovorkyňa.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 24. januára 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...