Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Vlaky na trati Medzilaborce – Łupków – Sanok/Rzeszów budú jazdiť v lete

Vlaky v slovensko-poľskom pohraničí na trati Medzilaborce - Łupków - Sanok/Rzeszów a späť začnú opäť jazdiť. na snímke vlak v stanici Łupków. Foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko a poľský Polregio pripravili po siedmich rokoch obnovenie cezhraničného vlakového spojenia. Dovolenkové vlaky, v Poľsku nazývané Vojak Švejk, budú premávať počas víkendov od 1. júla do 3. septembra.

BRATISLAVA 29. júna (SITA) – Vlaky v slovensko-poľskom pohraničí na trati Medzilaborce – Łupków – Sanok/Rzeszów a späť začnú opäť jazdiť. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) a poľský Polregio obnovujú vlakové spojenie po siedmich rokoch.

Dovolenkové vlaky, v Poľsku nazývané Vojak Švejk, budú premávať v letných mesiacoch cez víkendy od 1. júla do 3. septembra. Informoval o tom vo štvrtok slovenský štátny osobný vlakový prepravca.

Vlaky budú jazdiť dvakrát denne v sobotu a nedeľu

Spoje na poľskej strane hranice zabezpečí Polregio modernými klimatizovanými motorovými vlakmi s priestorom na prepravu bicyklov a poľským personálom, na slovenskej strane ich bude prevádzkovať ZSSK.

Vlaky budú jazdiť v sobotu a nedeľu dvakrát v každom smere – dopoludnia a večer, pričom prvý spoj pôjde z Medzilaboriec len do Sanoku a druhý až do Rzeszówa. Opačne do Medzilaboriec bude prvý vlak odchádzať ráno z Rzeszówa a druhý iba zo Sanoku.

Trasa vedie cez Łupkówsky tunel do regiónu Bieszczady

„Vlaky z Poľska budú v Medzilaborciach nadväzovať na ďalšie spoje. Napríklad z Bratislavy sa turista môže dostať nočným vlakom do Humenného, odtiaľ ráno do Medzilaboriec a prestúpiť na vlak do Poľska,“ povedal riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Cesta železnicou vedie cez Łupkówsky tunel, ktorý pretína slovensko-poľskú štátnu hranicu, do turisticky atraktívneho poľského regiónu Bieszczady. Vlaky, ktorú budú zo Sanoku pokračovať do Rzeszówa, majú v tejto stanici prípoje až do Varšavy, Gdanska či Gdyne.

ZSSK vypraví priemerne 1 450 vlakov denne

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu. ZSSK vypravuje priemerne 1 450 vlakov denne, zastavuje na 697 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po viac než 2 800 kilometroch tratí na Slovensku.

Polregio je značka, jej majiteľom sú Przewozy Regionalne

Poľská spoločnosť Przewozy Regionalne, spółka z o. o., majiteľ značky Polregio, má centrálu vo Varšave a pätnásť regionálnych pobočiek v krajine. Spoločnosť podľa vlastného portálu vznikla v roku 2001 pôvodne v rámci skupiny poľského národného železničného prepravcu PKP S. A. a v roku 2008 z tejto skupiny vystúpila.

Hlavným akcionárom spoločnosti je Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. s podielom 50 % a jeden hlas, zvyšné podiely patria samosprávam regionálnych vojvodstiev. Przewozy Regionalne (Polregio) sú najväčším osobným vlakovým dopravcom v Poľsku, ročne prepravia 80 miliónov cestujúcich.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...