Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

K variantom cestného obchvatu má mesto Zvolen vážne výhrady

Liberalizáciu trhu prevádzkovateľov staníc technickej kontroly (STK) a pracovísk emisnej kontroly poslanci parlamentu na najbližšej schôdzi nemusia podporiť. Ilustračné foto: SITA/Viktor Zamborský.

Predložené projektové návrhy riešenia dopravného obchvatu Zvolena predpokladajú obchádzkové trasy vedené tunelmi. Magistrát sa prikláňa skôr k severnému variantu rýchlostnej cesty medzi Sliačom a Zvolenom.

Spoločnosť Dopravoprojekt poverená Národnou diaľničnou spoločnosťou predstavila dlho očakávané varianty cestného obchvatu Zvolena v smere východ – západ. Jeho výstavba roky mešká, dopravná situácia na Lučeneckej ceste sa stáva čoraz zložitejšou.

Pre mesto prichádza možnosť riešenia, aká sa pravdepodobne nezopakuje dlhé obdobie. Radnica by sa mala rozhodnúť medzi tromi variantmi. Prvým je tunel popod terajšiu Lučeneckú cestu, druhým dva južne umiestnené tunely, z ktorých jeden vedie popod Pustý hrad a druhý popod sídlisko Sekier a treťou možnosťou, najjužnejšou, je takmer celá cesta zakopaná pod zemou popod vrch Javorie.

Varianty obchvatu preskúmajú odborníci

„Očakávali sme najmä návrat k najvýhodnejšiemu severnému variantu, v ktorom by rýchlostná cesta viedla medzi Sliačom a Zvolenom. Žiaľ, nestalo sa, no určite sa ešte pokúsime vyvinúť tlak, aby sa tento stav prehodnotil,“ komentovala predložené návrhy primátorka mesta Lenka Balkovičová.

Magistrát predložil ponúkané varianty odborníkom, ktorí ich dôkladne preskúmajú. „Podzemný prieťah Lučeneckou cestou, teda variant, podľa ktorého by rýchlostná cesta viedla tunelom popod terajšiu cestu, znamená pomerne veľký zásah do terajšieho dopravného systému mesta. Taktiež musíme citlivo pozerať na situáciu Sekierčanov, cieľom je zlepšiť ich dostupnosť do centra mesta. Určite k nemu v tomto duchu sformulujeme nemálo pripomienok,“ uviedla ďalej primátorka.

Pripomienky má magistrát aj k južným variantom, tie samotné však nie sú z hľadiska existujúceho dopravného systému až tak problémové. Otázkou opäť ostáva riešenie na Sekieri, kde by sa museli zbúrať aj niektoré domy, čo je podľa primátorky problém. V prípade najjužnejšej alternatívy ide asi skôr o teoretickú úvahu. Takmer celý by viedol pod zemou, čo by celú stavbu mnohonásobne predražilo.

Pôjde o ťažké rozhodnutie, tvrdí primátorka

Rozhodovanie nebude pre mesto jednoduché. „Situácia je taká, že tu máme podzemný prieťah popod Lučeneckú cestu a dva južné varianty, ktoré nám však neriešia bolestivú dopravnú situáciu v centre mesta. Južné cesty totiž nebudú využívať vodiči v smere Banská Bystrica – Detva, opäť si budú skracovať cestu cez mesto, čo je problém už dnes,“ uviedla Balkovičová.

„Pôjde o ťažké rozhodnutie, v ktorom bude určite zohrávať úlohu aj fakt, že ak by sme odmietli všetky možnosti, môžeme do budúcnosti očakávať ešte väčší nárast dopravy cez Lučeneckú cestu. A to by znamenalo prehĺbenie súčasného problému,“ dodala zvolenská primátorka. „V tejto situácii naozaj máme o čom premýšľať. Kľúčové ostáva zlepšiť situáciu Sekierčanov a tiež dopravnú situáciu samotného mesta, tomu podriaďujeme celý ďalší postup,“ uzavrela Balkovičová.

Informácie poskytol agentúre SITA hovorca zvolenského magistrátu Martin Svatuška.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 16. septembra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...