V diaľničnom tuneli Bôrik si vyskúšali zásah v prípade nehody cisterny

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Simulovaná nehoda cisterny prepravujúcej nebezpečný náklad v tuneli Bôrik na úseku D1 Mengusovce – Jánovce dnes preverila súčinnosť zložiek Integrovaného záchranného systému a Národnej diaľničnej spoločnosti. Foto: NDS.

Cvičenie preverilo aj stav technických prostriedkov jednotlivých zložiek a ich schopnosť konať

POPRAD 25. septembra (SITA) – Simulovaná nehoda cisterny prepravujúcej nebezpečný náklad v tuneli Bôrik na úseku diaľnice D1 Mengusovce – Jánovce dnes preverila súčinnosť zložiek Integrovaného záchranného systému (IZS) a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).

Aj keď sa takáto nehoda v diaľničnom tuneli na Slovensku ešte nestala, podľa NDS je veľmi dôležité vykonávať taktické cvičenia pravidelne s cieľom zosúladiť zodpovedné zložky.

Zámerom bolo preveriť vhodnosť použitia technických prostriedkov

„Pri preprave nebezpečnej látky v pravej tunelovej rúre tunela havarovala automobilová cisterna. V dôsledku nárazu sa poškodil plášť cisterny a začala vytekať prepravovaná nebezpečná látka, benzén,“opísala scenár cvičenia Michaela Michalová, hovorkyňa NDS, ktorá akciu organizovala.

Účelom cvičenia bolo preveriť tak vhodnosť využitia a stav technických prostriedkov zainteresovaných zložiek, ako aj ich schopnosť rýchlo a efektívne v takejto situácii konať.

Povolenie prepravy nebezpečných vecí v tuneli závisí od rizikovej analýzy

Tunel Bôrik bol vôbec prvým tunelom, v ktorom bola preprava nebezpečných vecí (ADR) povolená. Nasledovali ďalšie tri tunely, a to Šibenik, Svrčinovec a Poľana. „To, či bude preprava nebezpečných vecí cez tunel povolená, závisí od výsledkov rizikovej analýzy,“ vysvetlila hovorkyňa NDS.

„Zohľadňuje sa mnoho faktorov, hlavnými sú intenzita dopravy v tuneli, podiel nákladnej dopravy, smerové a výškové usporiadanie tunela, vzdialenosť únikových východov, počet tunelových rúr či technologické vybavenie tunela,“ dodala Michalová s tým, že zabezpečené musí byť oddelenie prípadných vytečených kvapalín do špeciálnej záchytnej nádrže.

V tuneli urobili v predošlých dňoch pravidelnú jesennú údržbu

Tunel Bôrik s dĺžkou tisíc metrov pri Svite bol otvorený v roku 2009, vedie pod vrchol Bôrik v pohorí Kozie chrbty. Povolenie na prepravu ADR má od roku 2014. Tunel bol dnes uzavretý do 14:00, v predchádzajúcich dňoch v ňom NDS realizovala jesennú údržbu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť