Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Úseky D3 na Kysuciach a R2 pri Zvolene ukončia budúci rok

Zhotovitelia úsekov diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité a rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ – Pstruša lehoty na ich dokončenie v roku 2016 nestihli a motoristi si tak na využívanie nových úsekov musia počkať približne ešte pol roka.

Rozostavané úseky diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité na Kysuciach a rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ – Pstruša budú hotové až v budúcom roku. Zhotovitelia oboch stavieb lehoty na ich dokončenie v roku 2016 nestihli a motoristi si tak na využívanie nových úsekov musia počkať približne ešte pol roka.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) informovala, že úsek R2 Zvolen, východ – Pstruša by mal byť do užívania odovzdaný v máji budúceho roku. „Úsek D3 Svrčinovec – Skalité bude podľa uzatvoreného dodatku stavebne ukončený do septembra 2017. Do predčasného užívania motoristom by mal byť úsek odovzdaný pred začiatkom leta,“ uviedol pre agentúru SITA vedúci odboru marketingu a služieb verejnosti NDS Martin Guzi.

Úsek R2 pri Zvolene v dĺžke 7,9 kilometra stavia španielsko-slovenské združenie stavebných spoločností Corsan-Corviam Construcción, S. A. a Chemkostav IS, s. r. o., Michalovce od leta 2014. Stavba za zmluvnú cenu 82,33 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (98,8 mil. eur vrátane dane) mala byť hotová v júli tohto roka. Pre rozšírený archeologický prieskum, opakované nálezy pyrotechniky na hlavnej trase a projektové úpravy bola lehota predĺžená na november, ale ani tento termín nebol dodržaný.

Pri razení tunelov na D3 vznikli problémy s nevhodnou geológiou

Zhotoviteľom stavby úseku D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile a v dĺžke 12,3 km je združenie stavebných spoločností na čele s Váhostavom – SK, a. s., ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a. s.

Diaľnicu stavajú vyše tri roky a zaviazali sa ju postaviť za 329,88 mil. eur bez dane (395,86 mil. eur vrátane dane). Pôvodne mala byť ukončená v októbri tohto roka a odovzdaná do užívania spoločne s nadväzujúcim úsekom Skalité – hranica Slovenska a Poľska tiež v polovičnom profile a dĺžke 3,2 km.

NDS uviedla tri hlavné dôvody oddialenia lehoty výstavby D3. „Zmeny technického riešenia z dôvodu umožnenia napojenia R5 (úsek od hranice ČR a SR po Svrčinovec) na D3,“ priblížil Guzi. Ide o zmeny tvaru križovatky doplnením kruhového objazdu, prekládok inžinierskych sietí, oporných múrov a výškového vedenia mostných objektov v križovatke Svrčinovec.

„Počas razenia tunelov sa vyskytli problémy s nevhodnou geológiou – nutnosť použitia vyšších vystrojovacích tried zodpovedajúcich skutočným geologickým pomerom. Potrebná je úprava cesty I/12, ktorá bude využívaná ako obchádzková trasa pri nehodách na diaľnici D3,“ priblížil Guzi ďalšie dva dôvody predlženia termínu výstavby.

Pôjde o prvé diaľničné prepojenie Slovenska s Poľskom

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité umožní prvé diaľničné spojenie s Poľskom a dobudovanie celej diaľnice D3 od Žiliny významne odľahčí cesty na Kysuciach a na Orave. Úsek D3 bude v polovičnom profile v dĺžke 11,3 km. V plnom profile bude kompletná križovatka Svrčinovec, vrátane predportálových úsekov tunelov Svrčinovec (420 metrov) a Poľana (898 metrov) v celkovej dĺžke vyše jedného kilometra.

Ide o stavebne veľmi náročný projekt financovaný zo zdrojov Európskej únie, na ktorom bude dvadsaťdva mostov a spomínané dva tunely. Diaľnica povedie ponad hlboké údolia, most Valy bude najvyšší v krajine s 84 metrami, ďalšie štyri mosty budú vysoké 47 až 58 metrov.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 30. decembra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...