Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Úsek D1 s Triblavinou sa má dostavať podľa návrhu odborníkov

Návrh nemeckého systému spoplatnenia cestnej infraštruktúry pre osobné vozidlá, takzvaný Pkw-Maut, podľa EP obsahuje prvky diskriminujúce zahraničných vodičov. Ilustračné foto: Pixabay.com

Podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpáda Érseka je pre Bratislavu najlepším riešením rozšírenie diaľnice na štyri plnohodnotné pruhy. 

Diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal stavať tak, ako ho navrhla odborná komisia. Myslí si to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR) Árpád Érsek, ktorý poveril Národnú diaľničnú spoločnosť, aby v tomto duchu pokračovala v jej príprave a výstavbe.

„Výstavba ciest nie je politické ale odborné rozhodnutie a ja verím názoru odborníkov, ktorí tvrdia, že najlepším riešením bude pre Bratislavu rozšíriť diaľnicu na štyri plnohodnotné pruhy,“ povedal Érsek.

Diaľnica medzi Bratislavou a Sencou po rozšírení na štyri pruhy bude najširšia

Ako ďalej MDVRR uviedlo, diaľnica medzi Sencom a Bratislavou bude po rozšírení na štvorpruh najširšou diaľnicou na Slovensku. O obslužnosť územia v tomto smere sa budú starať križovatky Blatné, Senec, Triblavina, D4/D1 a križovatky Ivánka Západ a križovatka Čierna voda a križovatka Rača.

Celkovú rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou je pritom podľa pracovnej skupiny nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020 a križovatku Triblavina vybudovať len v takom rozsahu, ktorý zabezpečí podmienky pre výstavbu D4/D1 z technického a termínového hľadiska bez obmedzenia.

Pôvodná koncepcia rozšírenia diaľnice bola neefektívna a neopodstatnená

Pôvodnú koncepciu rekonštrukcie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou so šiestimi pruhmi a kolektormi po celej dĺžke odborná komisia z dopravno-inžinierskych ako i z ekonomických dôvodov označila za neefektívnu a neopodstatnenú.

Érsek zároveň pripomenul, že je potrebné zaoberať sa budovaním infraštruktúry aj na ostatných územiach Slovenska, nielen v okolí Bratislavy, kde dodnes nie sú vybudované dvojprúdové diaľnice.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 28. októbra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...