Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: slovakrail.sk.
13. augusta 2018 19:23 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Strana SaS kritizuje tender na register železničnej infraštruktúry

Súťaž na register železničnej infraštruktúry, ktorú vyhlásil Dopravný úrad, je podľa poslanca za SaS Miroslava Ivana typickým manévrom na nezmyselné čerpanie verejných peňazí. 

Tender na register železničnej infraštruktúry, ktorý nedávno vyhlásil Dopravný úrad, je podľa poslanca a tímlídra strany SaS pre dopravu a stavebníctvo Miroslava Ivana typickým manévrom na nezmyselné čerpanie verejných peňazí.

Štátny správca železničnej infraštruktúry (Železnice Slovenskej republiky) podľa neho sám tvrdí, že register nepotrebuje, keďže informácie, ktoré požaduje Dopravný úrad, má, ako aj mnohé ďalšie.

Informácie do registra by mali byť zadarmo

„Normálne by teda bolo, keby informácie určené do registra železničnej infraštruktúry štátna firma odovzdala štátnemu orgánu, rovnako ako obciam a vyšším územným celkom, zadarmo. Lenže na Slovensku sa musí urobiť tender na odhadovaných 150 tisíc eur,“ uviedol Ivan. „Paradoxom na celej veci je, že o činnosti Dopravného úradu spravidla nepočuť, ale teraz sa o ňom verejnosť dozvedá vo veľmi pochybnej súvislosti,“ dodal poslanec.

Poslanec a tímlíder SaS pre dopravu a stavebníctvo Miroslav Ivan. Foto: SITA/Ľudovít Vaniher.

Úrad sa odvolal na rozhodnutie Európskej komisie

Dopravný úrad vyhlásil koncom júla verejnú súťaž na vytvorenie, prevádzku a údržbu registra železničnej infraštruktúry (RINF). Predpokladaná cena zákazky na tri roky a štyri mesiace (40 mesiacov) je 148,4 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (178 tis. eur vrátane DPH).

Úrad sa pritom odvolal na vykonávacie rozhodnutie Európskej komisie z 26. novembra 2014 o spoločných špecifikáciách registra železničnej infraštruktúry a o zrušení vykonávacieho rozhodnutia v aktuálnom znení, ako aj pokyny Železničnej agentúry Európskej únie (EUAR), a to na základe dodania príslušnej softvérovej aplikácie a zabezpečenia príslušných prác. Tie podľa úradu spočívajú v implementácii danej aplikácie v nadväznosti na legislatívne požiadavky a požiadavky úradu.

Register železničnej infraštruktúry má stáť takmer 150 tisíc eur bez DPH. Na snímke Železničná stanica Senica.Foto: ŽSR.

Požiadavky na vytvorenie a prevádzku registra

„Súčasne sa od uchádzača požadujú služby podpory prevádzky a služby aplikačnej podpory, zabezpečenie pravidelného zálohovania údajov na serveroch obstarávateľa. Vyžaduje sa tiež vytvorenie, správa a monitorovanie on-line prepojenia RINF so spoločným používateľským rozhraním v EUAR,“ oznámil Dopravný úrad. Ďalšou požiadavkou je samostatná práca s akoukoľvek technickou dokumentáciou, a to aj v anglickom jazyku vrátane prevzatia zodpovednosti za škody vzniknuté na majetku verejného obstarávateľa.

Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.

Zákazka bude financovaná v piatich etapách

Lehota na predkladanie a otváranie ponúk v súťaži je 28. augusta, platiť musia minimálne do 30. apríla. Zákazka bude financovaná z kapitálových a bežných výdavkov úradu v piatich etapách – prvá v sume 40,85 tis. eur, druhá za 34,4 tis. eur, tretia v objeme 27,95 tis. eur, štvrtá za 23,65 tis. eur a piata v sume 21,5 tis. eur bez DPH. Pri vyhodnotení ponúk má najvyššiu relatívnu váhu celková cena riešenia, a to 60 bodov, na formy a prezentáciu riešenia pripadá po dvadsať bodov.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies