Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ilustračné foto: Pixabay.com.
24. októbra 2017 17:42 Cestná doprava od Nasa DopravaSITA

Smernica o vysielaní pracovníkov sa nebude vzťahovať na medzinárodnú dopravu

Do účinnosti Cestného balíka v roku 2019 bude medzinárodná doprava v Európskej únii upravovaná platnou legislatívou a nebude sa na ňu vzťahovať smernica o vysielaní pracovníkov. 

BRATISLAVA 24. októbra (SITA) – Do nadobudnutia účinnosti Cestného balíka v roku 2019 bude medzinárodná doprava v Európskej únii upravovaná platnou legislatívou a nebude sa na ňu vzťahovať aktuálne diskutovaná smernica o vysielaní pracovníkov. Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia vzalo na vedomie uvedené rozhodnutie ministrov Rady EÚ pre zamestnanosť, sociálnu politiku, zdravie a záležitosti spotrebiteľov na rokovaní v Luxemburgu 23. októbra.

Dôležitejšia je smernica o vysielaní vodičov cestnej dopravy

Pre ČESMAD je podľa stanoviska združenia dôležitejšia smernica v oblasti vysielania vodičov cestnej dopravy, kde diskutujú o časovom limite pre vysielanie, čiže od koľkých dní sa budú podmienky vysielania vzťahovať na vodičov cestnej dopravy. „Aktuálny návrh počíta s tromi dňami, my však presadzujeme, v prípade prijatia tejto smernice, minimálne desať až pätnásť dní,“ informovala v utorok hovorkyňa ČESMAD-u Slovakia Martina Baumann.

Za kľúčové považujú aj pravidlá pre dobu jazdy a odpočinku

Pre cestných dopravcov je kľúčovým aj návrh nariadenia Rady z roku 2006 o harmonizácii niektorých právnych predpisov, ktoré sa týkajú doby jazdy a odpočinku v oblasti cestnej dopravy. Za kritickú považujú aj navrhovanú povinnosť tráviť 45-hodinový týždenný odpočinok mimo kabíny vozidla, keďže táto povinnosť nie je v praxi uplatniteľná.

„Ďalším bodom, o ktorom vedieme diskusie, je povinnosť návratu po troch týždňoch strávených v rámci inej členskej krajiny EÚ do krajiny registrácie alebo do krajiny trvalého pobytu vodiča,“ priblížila Baumann.

Cestný balík by mal zohľadniť stanoviská dopravcov

ČESMAD sa v súčasnosti sústreďuje najmä na to, aby Cestný balík zohľadnil stanoviská združenia, prezentované v Európskej komisii, v Európskom parlamente a v rámci Medzinárodnej únie cestnej dopravy (IRU). Naďalej pokračujú rokovania v Európskej komisii a IRU, ktorých cieľom je v spolupráci s európskymi asociáciami cestných dopravcov nájsť finálnu úpravu Cestného balíka.

Dohoda Európskej únie o vysielaných pracovníkoch

Európska únia dosiahla dohodu o takzvaných vysielaných pracovníkoch, keďže zamestnanci z východoeurópskych členských krajín únie sa často považujú za lacnú pracovnú silu, ktorú firmy dočasne vysielajú do prosperujúcejších štátov bloku.

Európska únia vo vyhlásení informovala, že na základe dohody bude možné vysielať pracovníkov na dvanásťmesačné obdobie, ktoré bude možné za určitých podmienok predĺžiť o ďalších šesť mesiacov. Dohoda zároveň zaručuje, že vysielaní pracovníci budú platení v súlade so zákonmi a praxou hostiteľskej krajiny.

Dane a odvody budú platiť v domovských krajinách

Vysielaní pracovníci však zo svojich miezd naďalej budú platiť dane a sociálne odvody vo svojich domovských krajinách. Znamená to, že náklady zamestnávateľov na pracovnú silu z takých krajín, ako sú napríklad Rumunsko či Poľsko, budú naďalej nižšie v porovnaní so západoeurópskymi štátmi. Väčšina vysielaných pracovníkov je zamestnaná v odvetví stavebníctva, ale pracujú aj ako zvárači, elektrikári, či opatrovatelia starších ľudí.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies