Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Slovensko podporuje výstavbu vodných ciest

Tvrdenia poslankyne Veroniky Remišovej, že nový tender neukončí predraženú prevádzku kompy medzi Vojkou nad Dunajom a Kyselicou, považuje štátny podnik Vodohospodárska výstavba za zavádzajúce. Ilustračné foto: Pixabay.com

Na príprave návrhu vodného koridoru Dunaj – Odra – Labe sa dohodli ministri dopravy Poľska, Českej republiky a Slovenska. Išlo o súčasť medzinárodnej konferencie o vzájomnom prepojení a využívaní vnútrozemských vodných ciest vo Varšave.

Poľsko, Česká republika a Slovensko podpísali memorandum o príprave návrhu vodného koridoru Dunaj – Odra – Labe. Taký je výsledok rokovania na úrovni ministrov medzi uvedenými krajinami vo Varšave v rámci medzinárodnej konferencie o vzájomnom prepojení a využívaní vnútrozemských vodných ciest.

Za slovenskú stranu memorandum podpísal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most – Híd). Informovalo o tom v utorok ministerstvo dopravy a výstavby s tým, že Poľsko ako predsednícka krajina Visegrádskej štvorky (V4) je hostiteľom konferencie.

Podľa ministra je dôležité, aby sa zhustili vodné spojenia, aby vodná doprava postupne mohla konkurovať nákladnej doprave na našich cestách, zvlášť pri preprave tovarov na veľké vzdialenosti. “Preto musíme spojiť sily v rámci V4, posilniť spoluprácu a pustiť sa do realizácie cezhraničných projektov,” povedal Érsek.

Do roku 2030 by viac ako 30 percent transportu na cestách v Európskej únii malo byť diverzifikovaných na alternatívne možnosti prepravy, medzi nimi aj vodné cesty. Posilnenie pozície vnútrozemskej vodnej dopravy prináša ekonomické benefity, posilňuje vzájomný obchod, spája kľúčové prístavy a podporuje cestovný ruch.

“Slovensko sa v oblasti vodnej dopravy v rokoch 2016 – 2020 sústreďuje na rozvoj infraštruktúry vodnej dopravy, predovšetkým na Dunaji a jeho splavných prítokoch, ako súčasti európskej dopravnej siete (TEN-T). Konkrétne ide o dosiahnutie dostatočných plavebných parametrov na Dunaji, zabezpečenie garantovanej možnosti plavby minimálne tristo dní v roku,” priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. Pripravuje sa tiež modernizácia slovenských verejných prístavov na Dunaji.

SR aj vďaka fondom Európskej únie v tomto roku začne s modernizáciou plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo, čo umožní plynulejšiu plavbu bez prekážok na tejto medzinárodnej trase.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 31. januára 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...