Skanska nepovažuje ponuku pre D3 za nízku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
PZP diaľnica

BRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) – Spoločnosť Skanska BS, a.s. Prievidza zdôvodnila na výzvu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. svoju najnižšiu cenovú ponuku v tendri na výstavbu viac ako 4-kilometrového žilinského úseku diaľnice D3 zo Strážova do Brodna. Firma svoju cenovú ponuku 163,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty rozhodne nepovažuje za neobvykle nízku. Diaľničná spoločnosť v tendri vyhlásenom vlani v decembri uviedla pre takmer švorročné stavebné práce na diaľnici predpokladanú hodnotu 269,38 mil. eur bez dane.

„Je to reálna kalkulovaná cena, obsahujúca všetky náklady i primeraný zisk. Jej optimálnosť nám umožnila celková skladba a charakter stavby a hlavne vysoké využitie vlastných kapacít, čím odbúravame viacstupňový dodávateľský systém,“ uviedla o tendrovej ponuke pre agentúru SITA hovorkyňa skupiny Skanska na Slovensku Magdaléna Dobišová. Skanska podľa nej disponuje technológiami potrebnými pre danú stavbu, strojným zariadením a know-how pre tunelové práce ako i mostné konštrukcie. Má vyškolených špecialistov pre požadované práce a nezanedbateľné skúsenosti s podobnými stavbami v danom regióne. Podľa Dobišovej je zatiaľ predčasné uvažovať o tom, že ak hodnotiaca komisia neuzná vysvetlenie navrhnutej ceny za opodstatnené, môže ponuku vylúčiť.

Obálky s ponukami v tendri na žilinský úsek D3 sa otvárali v polovici februára. NDS dostala spolu štyri cenové ponuky – okrem firmy Skanska BS navrhla česká firma OHL ŽS Brno 199,5 mil. eur, Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina spolu 218,4 mil. eur a Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. 268,35 mil. eur bez dane. Podľa informácií denníka Pravda diaľničiari uvažujú tender zrušiť v najbližších dňoch. Komisia vraj nechce prideliť zákazku najlacnejšej ponuke.

Súčasťou stavby úseku D3 v Žiline bude vybudovanie estakády nad vodnou nádržou Hričov, tunela Považský Chlmec s dĺžkou severnej rúry 2,25 kilometra a južnej rúry 2,19 kilometra, vrátane montáže tunelovej technológie, ako aj mostu nad riekou Kysuca. Ľavý a pravý most budú dlhé zhruba 3,89 kilometra. Investícia by mala byť spolufinancovaná z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava, štátneho rozpočtu a iných zdrojov. Na diaľničnom úseku sú plánované štyri mostné objekty, z toho dva na diaľnici a dva mimo nej. Diaľničná spoločnosť pôvodne predpokladala, že výstavba žilinského úseku D3 začne v októbri 2009 a skončí v marci 2012. Náklady na stavbu diaľnice podľa štátnej expertízy predstavovali 257,88 mil. eur bez dane v cenovej úrovni roka 2006.

NDS vyhlásila aj verejnú súťaž na stavebný dozor pre stavbu žilinskej diaľnice D3 za predpokladanú cenu 6,73 mil. eur bez dane. Tieto služby majú byť poskytované počas päť a pol roka. Záujemcovia mali požiadať o súťažné podklady do 8. januára, lehota na predkladanie ponúk a otváranie obálok s ponukami bola 11. februára.

Spoločnosť Skanska BS, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od 3. augusta 1994, do začiatku roka 2005 niesla meno Banské stavby, a.s. Disponuje základným imaním 1,66 mil. eur. Skanska BS vykonáva cestné, koľajové, podzemné a ekologické stavby, má závody v Bratislave, Prievidzi a Košiciach. Je členom skupiny Skanska na Slovensku a dcérskou firmou spoločnosti Skanska DS a.s. Brno. Patrí do stavebného a developerského holdingu Skanska CS.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť