Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Na stavbe križovatky Triblavina na diaľnici D1 obnovili práce. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.
7. augusta 2018 18:14 Cestná doprava od Nasa DopravaSITA

Šéf NDS tvrdí, že križovatka Triblavina uľahčí dopravu a život ľuďom

Generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Jána Ďurišina mrzí, akým spôsobom pristupovali k tejto stavbe niektorí občania, ktorí protestovali proti zmene technického riešenia D1 medzi Bratislavou, Sencom a Trnavou.

Križovatka Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave po dokončení podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Jána Ďurišina výrazne uľahčí dopravu a život obyvateľom v okolí hlavného mesta. Mrzí ho, akým spôsobom pristupovali k tejto stavbe niektorí občania, ktorí protestovali proti zmene technického riešenia D1 medzi Bratislavou, Sencom a Trnavou.

Namiesto pôvodne plánovaného rozšírenia na šesť pruhov so súbežnými pripájacími komunikáciami bude mať diaľnica osem pruhov po Blatné a šesť po Trnavu bez tzv. kolektorov.

Vodiči už mohli križovatku používať…

„Taká istá situácia bola pri križovatke v Blatnom. Začala sa stavať rok po začatí stavby tejto a dnes už funguje a slúži,“ povedal Ďurišin v utorok v súvislosti s obnovením prác na križovatke Triblavina. „Je to ukážka toho, akým spôsobom sa dnes buduje. Je to komfortné pri Blatnom, prehľadné, bezpečné a takto sme už mohli jazdiť aj tu,“ uviedol na stavbe križovatky.

Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin na stavbe križovatky Triblavina. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Kolektory sa môžu na Triblavinu napojiť v budúcnosti

Triblavina sa podľa NDS bude stavať tak, aby sa v budúcnosti na ňu mohli napojiť kolektory, ktoré by v prípade potreby viedli popri diaľnici.

Čas na zmenu stavby pred dokončením sa podľa šéfa NDS ráta v mesiacoch, táto stavba sa však posunula v rokoch. „Ale nie z našej viny. Odvolávania boli dobre načasované, prichádzali vždy na konci možného odvolacieho obdobia. Nazval by som to maximálne možné, umelé predlžovanie odvolacích lehôt a naťahovanie času,“ povedal Ďurišin.

NDS v súčasnosti pripravuje dodatok k zmluve so zhotoviteľom, prípadné zvýšenie zmluvnej ceny prác v objeme takmer 20 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty bude známe neskôr.

Na stavbe križovatky Triblavina. Na snímke vpredu zprava generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin, predseda BSK Juraj Droba, minister dopravy a výstavby Arpád Érsek, podpredsedníčka BSK Alžbeta Ožvaldová a investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek so starostami obcí v regióne. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Dopravu presmerujú do troch zúžených pruhov

V auguste sa začne s presmerovaním dopravy na diaľnici D1 do troch zúžených pruhov v každom smere jazdy, rýchlosť bude znížená na 80 kilometrov za hodinu. „V prvej fáze bude doprava na D1 vedená prevažne v ľavom jazdnom páse, v strednom deliacom páse a v časti pravého pásu. Týmto usporiadaním dopravy vznikne v pravom jazdnom páse pracovný priestor oddelený obojstranným betónovým zvodidlom,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Od augusta do novembra 2018 budú prebiehať stavebné práce na rozšírení južnej strany telesa diaľnice v celej dĺžke stavby a dočasný násyp v mieste navrhovaného diaľničného mosta,“ uviedla.

Hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Foto: ndsas.sk.

Vodiči by mali zvýšiť opatrnosť

NDS žiada vodičov o zvýšenú opatrnosť v tomto úseku pri realizácii dočasného dopravného značenia. Doprava v smere von z Bratislavy bude v prvom štvrťroku 2019 presmerovaná na dočasne rozšírený úsek D1 v režime tri plus tri jazdné pruhy.

„Následne po vybudovaní polovice podjazdu sa v rovnakom režime presmeruje doprava v smere do Bratislavy a vybuduje sa druhá polovica podjazdu,“ priblížila Michalová. Podjazd bude vybudovaný pre križovanie s novou mestskou komunikáciou.

Menej kolízne turbo-okružné križovatky

Križovatka Triblavina bude napojená na D1 v úseku Bratislava – Senec samostatnými križovatkovými vetvami a na navrhovanú cestu druhej triedy v mieste turbo-okružných križovatiek. Tá bude v budúcnosti postupne dobudovaná a napojená na cestu I/61 Bratislava – Senec a cestu II/502 Bratislava – Pezinok.

„V mieste styku vetiev križovatky a spomínanej navrhovanej miestnej komunikácie sú projektované namiesto stykových križovatiek menej kolízne turbo-okružné križovatky, a to z dôvodu zabezpečenia vyššej bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky,“ dodala Michalová.

Mapa diaľnice D1 s križovatkou Triblavina a budúcej D4. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies