Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Sádovský chce zlepšiť prímestskú autobusovú dopravu

Prezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský Foto: SITA/Robert Tappert.

Nový prezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský má zároveň zámer, aby zväz bol garantom kvalitných služieb pre cestujúcu verejnosť a profiloval sa aj ako silný odborný partner pre profesionálnu verejnosť, štátnu správu a samosprávu. Pri rozhodnutiach sa podľa neho treba riadiť do dôsledkov aj názormi cestujúcich. Vozidlový park sa zlepšil, ale autobusári majú veľa ďalších výziev. 

Prímestská autobusová doprava by podľa nového prezidenta Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) Petra Sádovského mala byť meradlom kvalitnej verejnej dopravy. Zároveň chce, aby zväz bol garantom kvalitných služieb pre cestujúcu verejnosť a profiloval sa aj ako silný odborný partner pre profesionálnu verejnosť, štátnu správu a samosprávu.

“O cieľoch a spôsoboch dosiahnutia týchto priorít budeme ešte veľakrát rokovať vo zväze i s odbornými partnermi. A určite sa pri našich rozhodnutiach chceme riadiť do dôsledkov aj názormi cestujúcich,” povedal Sádovský v rozhovore pre agentúru SITA.

Šéf zväzu autobusárov bol predtým viceprezidentom a zároveň je dlhoročným generálnym riaditeľom spoločnosti Slovak Lines, a. s., zabezpečujúcej prímestskú autobusovú dopravu v Bratislavskom samosprávnom kraji.

Prímestskú autobusovú dopravu vo verejnom záujme, ktorú objednávajú jednotlivé kraje, považuje Sádovský vzhľadom na jej veľkosť a význam za nosný, ale aj stabilizujúci prvok verejnej dopravy.

“Chceme sa venovať službám v prospech cestujúcich, aby sme zvýšili kvalitu v rámci celého Slovenska. Vozidlový park sa v posledných rokoch výrazne zlepšil, ale máme pred sebou veľa ďalších výziev,” priblížil Sádovský.

Systém spolupráce s objednávateľmi výkonov vo verejnom záujme, teda krajmi, je podľa prezidenta ZAD relatívne stabilný. “Dlhé roky sa hľadal určitý model financovania, respektíve optimálny model spolupráce, ale dnes je stabilný, transparentný a pre autobusové podniky aj náročný, no vieme s ním pracovať,” povedal Sádovský.

Nové je to, že sa začínajú robiť výberové konania, čo vyplýva z legislatívy Európskej únie. Napríklad, v nedávnej verejnej súťaži na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy v Nitrianskom kraji predložila spoločnú ponuku iba skupina partnerských spoločností Arriva Nitra, a. s. a Arriva Nové Zámky, a. s. Tie prevádzkovali dotovanú autobusovú dopravu v spomínanom kraji aj predtým.

“Niekde je jeden účastník, niekde ich bude väčšie množstvo. Bolo to zatiaľ prvé výberové konanie na Slovensku (vo verejnej autobusovej doprave),” poznamenal k tendru šéf Zväzu autobusovej dopravy. “Aj menší počet účastníkov môže minimálne poslúžiť na preverenie jestvujúcich podmienok a vyjednanie lepších podmienok pre objednávateľa,” uviedol Sádovský.

V prípade prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom kraji, ktorú prevádzkuje Slovak Lines, sa tender zatiaľ nechystá. “My máme zmluvu s Bratislavským samosprávnym krajom o výkonoch vo verejnom záujme do roku 2021. Nás sa výberové konania teda bezprostredne netýkajú,” vysvetlil.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 21. júla 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...