Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Železničná spoločnosť Slovensko sa ako národný dopravca určite zapojí do všetkých plánovaných súťaží na prevádzku osobnej dopravy. Ilustračné foto: ZSSK.
10. decembra 2017 15:38 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Rýchliky medzi Bratislavou a Púchovom už môžu jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu

Po ukončení výlukových prác na úsekoch pri Trenčíne a Žiline zvládnu cestu z hlavného mesta do Žiliny o pätnásť minút rýchlejšie, za dve hodiny a 31 minút, a do Trenčína o sedem minút skôr, za jednu hodinu a 21 minút.

BRATISLAVA 10. decembra (SITA) – Rýchliky Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) medzi Bratislavou a Púchovom od 10. decembra, kedy začali platiť nové cestovné poriadky, môžu jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

Po ukončení výlukových prác na úsekoch pri Trenčíne a Žiline zvládnu cestu z hlavného mesta do Žiliny o pätnásť minút rýchlejšie, za dve hodiny a 31 minút, a do Trenčína o sedem minút skôr, za jednu hodinu a 21 minút.

V nedeľu ráno vyrazil z bratislavskej Hlavnej stanice prvý rýchlik, ktorý išiel rýchlosťou 160 km za hodinu a ťahal ho nový prenajatý rušeň Siemens Vectron.

Rušňovodič nového rušňa Siemens Vectron. Foto: ZSSK.

IC vlak spojí Košice s Viedňou, z Bratislavy pôjde ako REX

InterCity (IC) vlaky na hlavnej domácej trati zrýchlia cestu z Bratislavy do Trenčína na 59 minút a do Žiliny na necelé dve hodiny (jedna hodina a 52, resp. 54 minút). Najrýchlejší pár IC vlakov 510/513 prejde trasu medzi Bratislavou a Košicami naďalej za štyri hodiny 42 minút, pri ostatných IC vlakoch sa cesta skráti na štyri hodiny 54 minút.

Najrýchlejší pár IC vlakov po novom bude jazdiť z Košíc priamo do Viedne na Hlavnú stanicu bez prestupovania v Bratislave. Medzi Bratislavou a Viedňou však pôjde ako vlak kategórie REX. V hlavnom meste SR sa len vymení rušeň, čas čakania sa tu skráti do Viedne o minútu a späť o tri minúty. Cesta IC vlakom z metropoly východu do hlavného mesta Rakúska potrvá šesť hodín dvanásť minút, opačne šesť hodín a pätnásť minút. Cestujúci majú naďalej možnosť využiť na tejto trase aj priamy lôžkový vozeň.

InterCity vlaky jazdia rýchlejšie. Jeden pár spojí Košice s Viedňou, z Bratislavy však ide ako vlak REX. Foto: SITA/Ivan Fleischer.

Obnovené spojenie z Petržalky do Rajky a Hegyeshalomu

Novinkou je obnovenie medzinárodného vlakového spojenia Bratislava, Petržalka – Rajka – Hegyeshalom so zastavovaním v Rusovciach. Prepravu na tejto trati bude zabezpečovať spoločnosť GySEV denne piatimi pármi vlakov v každom smere. Spojenie by malo zmierniť cestnú premávku z Petržalky smerom z mesta. Úsek Rusovce – Petržalka bude súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, vlaky budú prepravovať aj bicykle.

Vlaky Bratislava – Banská Bystrica opäť doplnia spoje do Košíc

Pri „šesťstovkových“ rýchlikoch R 6XX sa predĺžia prestupné časy v Bratislave na vlaky EuroCity do Prahy a späť z piatich na trinásť minút.

Všetky priame vlaky Bratislava – Banská Bystrica budú aj naďalej prestriedané spojmi Bratislava – Zvolen – Košice. Denne tak pôjde päť vlakov z Bratislavy do Banskej Bystrice a štyri opačne, tri rýchliky z Bratislavy cez Banskú Bystricu do Košíc a štyri v opačnom smere, ako aj jeden vlak zo Zvolena do Košíc.

Doplnia ich v pracovných dňoch pár rýchlikov Ex 530/R 843 z Banskej Bystrice do Bratislavy a späť, nočný pár vlakov R 800/R 801 Poľana na trase Bratislava – Zvolen – Prešov, jeden regionálny rýchlik Levice – Bratislava, ako aj posilové vlaky cez nedele Banská Bystrica – Bratislava a späť a Zvolen – Košice.

Všetky priame vlaky Bratislava – Banská Bystrica budú aj naďalej prestriedané spojmi Bratislava – Zvolen – Košice. Foto: ZSSK.

Trať obslúži spolu deväť párov vlakov vrátane posilovej trasy

Vlaky budú mať v Banskej Bystrici prípoje do Žiliny a Ostravy a v Bratislave na vlaky EC Budapešť – Praha – Berlín, ako aj na rýchliky Bratislava – Žilina – Košice. Rýchliky na nadväznej trase (Zvolen) – Banská Bystrica – Žilina – (Ostrava) budú premávať v dvojhodinových intervaloch.

Trať obslúži spolu deväť párov vlakov vrátane posilovej trasy. Rýchliky budú mať v Banskej Bystrici prípoje na vlaky do a z Bratislavy a vo Zvolene na Bratislavu a Košice. Vo Vrútkach budú nadväzovať na vlaky Bratislava – Žilina – Košice a v žiline na vlaky do Prahy.

V budúcom roku bude rozšírená prímestská doprava v hlavnom meste a okolí, kapacitne sa zvýšia výkony na trati Bratislava – Žilina a zrýchli sa spojenie Košíc a Prešova. Foto: ZSSK.

Prímestská doprava v Bratislave a okolí bude rozšírená v budúcom roku 

Prvá a druhá zmena cestovného poriadku v budúcom roku prinesú požadované rozšírenie prímestskej dopravy v hlavnom meste a okolí, kapacitné zvýšenie výkonov na trati Bratislava – Žilina a rýchlejšie spojenie Košíc a Prešova.

Od prvej zmeny cestovného poriadku 4. marca 2018 začnú premávať nové regionálne rýchliky Bratislava – Žilina. Na tejto trase budú v pracovných dňoch hodinové intervaly medzi rýchlikmi a regionálnymi rýchlikmi. Pribudnú nové regionálne rýchliky na trati Košice – Poprad – Tatry či regionálny expres Košice – Prešov.

Výrazné oživenie vlakovej dopravy v Bratislave a okolí možno očakávať od druhej zmeny grafikonu od 10. júna 2018. Pribudnú nové spoje osobných vlakov z a do stanice Bratislava Nové Mesto smerom na Trnavu, Senec a stanicu Bratislava Petržalka s prípojmi do Rajky a Viedne.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...