Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Rozšírenie siete STK nepovažuje rezort dopravy za jednostranné otvorenie tejto činnosti

Nitra uvažuje o systéme zdieľania parkovacích miest v centre mesta. Parkovacie miesta, ktoré majú od mesta prenajaté rezidenti, by v čase, keď ich nevyužívajú, poskytli na parkovanie niekomu inému. Ilustračné foto: Pixabay.com.

Otvorenie siete technickej a emisnej kontroly sa podľa ministerstva dopravy a výstavby pripravovalo postupne zavedením Jednotného informačného systému v doprave. 

Navrhované rozšírenie siete staníc technickej a emisnej kontroly (STK) áut cez novelu zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách nepovažuje ministerstvo dopravy a výstavby za jednostranné otvorenie tejto činnosti.

„Otvorenie siete sa pripravovalo postupne zavedením Jednotného informačného systému v doprave, navyše boli zavedené kamerové systémy na staniciach technickej aj emisnej kontroly, vďaka čomu dnes môže ministerstvo prísnejšie kontrolovať aj postihovať nepoctivých prevádzkovateľov  staníc technickej a emisnej kontroly,“ informovala v utorok rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Ministerstvo dopravy a výstavby očakáva od tejto zmeny bezpečnejšie a ekologickejšie vozidlá na cestách a skrátenie čakacích lehôt vodičov na vykonanie kontroly. Aktuálne vyhodnocuje pripomienky z medzirezortného pripomienkového konania k návrhu novely spomínaného zákona, ktoré trvalo do 28. marca. Účinnosť novely zákona po schválení vo vláde a v parlamente je navrhnutá 1. júla tohto roka.

Zvýši sa aj počet kontrol technickej a emisnej kontroly

„Prijatím tejto právnej úpravy bude môcť prevádzkovať stanicu technickej kontroly a pracovisko emisnej kontroly každý, kto splní zákonom ustanovené podmienky, pričom táto služba zo strany štátu nebude nijakým spôsobom limitovaná. Upozorňujeme, že súčasne so zvýšením počtov pracovísk sa zvýši aj počet kontrol nad vykonávaním technickej a emisnej kontroly, ktoré realizuje miestne príslušný okresný úrad a ministerstvo dopravy,“ uviedla Ducká.

Novela odstraňuje podmienku, že sieť prevádzkovateľov staníc technickej kontroly a pracovísk emisnej kontroly pre každý okres doteraz určovalo ministerstvo. Cieľom návrhu novely zákona je podľa ministerstva popri liberalizácii činnosti technickej a emisnej kontroly zároveň znížiť výšku ukladaných pokút za nepodrobenie vozidla kontrole v určených lehotách.

Národná asociácia STK sa obáva nekontrolovateľného nárastu prevádzok

Zástupcovia Národnej asociácie STK v utorok informovali o svojich výhradách k deregulácii trhu so stanicami technickej kontroly a pracoviskami emisnej kontroly vozidiel. Obávajú sa nekontrolovateľného nárastu týchto prevádzok, ktorých je v súčasnosti 140, a tiež zhoršenia bezpečnosti premávky na cestách. Návrh novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách považujú za krok späť. Asociácia podala k návrhu novely hromadnú pripomienku.

Štát podľa asociácie už v súčasnosti dostatočne nezabezpečuje kontrolu nad niektorými prevádzkovateľmi STK a na cestách sú aj technicky nespôsobilé autá. Návrh liberalizácie vznikol narýchlo bez širšej diskusie s odbornou verejnosťou a úplne ignoruje zahraničné skúsenosti, tvrdí asociácia. Cieľom novely zákona by podľa nej mala byť najmä bezpečnosť na cestách a dôraz na dodržiavanie zákonov.

Povinný objednávkový systém má odstrániť čakacie lehoty

Asociácia navrhuje zlepšenie využitia siete prevádzok STK napríklad povinným objednávkovým systémom, čo by malo odstrániť čakacie lehoty a zvýšiť komfort motoristov. Navrhuje rozšíriť sieť na základe skúseností v Českej republike, a to podľa počtu registrovaných vozidiel v lokalite a skutočnej vyťaženosti jednotlivých pracovísk.

Asociácia považuje za potrebné aj zlepšenie kvality výkonu technických a emisných kontrol, zlepšenie ich objektívnosti využitím technických prostriedkov na automatizované vyhodnocovanie kontrol vozidiel, čím sa má eliminovať ľudský faktor.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...