Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlaky RegioJet jazdia medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. Foto: regiojet.sk.
12. februára 2019 10:23 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

RegioJet postupne zvýši kapacitu vlakov na trati Bratislava – Komárno

Ministerstvo dopravy a výstavby SR sa na tom dohodlo so súkromným dopravcom. V najvyťaženejších vlakoch v rannej špičke sa zvýši počet miest na sedenie o 100 až 150. Zámerom je nasadenie aj poschodových vlakov.

Spoločnosť RegioJet, a. s., od pondelka 18. februára postupne v dvoch fázach zvýši kapacitu vlakov na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Ministerstvo dopravy a výstavby SR sa na tom dohodlo so súkromným dopravcom. V najvyťaženejších vlakoch v rannej špičke sa zvýši počet miest na sedenie o 100 až 150. Zámerom je nasadenie aj poschodových vlakov.

Umožní to najprv nasadenie do zrýchleného vlaku REX1770 súpravy z rýchlikových vozňov a navýšenie aj kapacity ďalších osobných vlakov v špičke.

Poschodové vlaky budú nasadzované priebežne neskôr, predbežne v máji, resp. v júni, po uzavretí zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a získaní technickej licencie na prevádzku vozňov na Slovensku.

„V prvej fáze majú posilniť tri ranné vlaky o sto miest každý. Príde nová súprava, ktorú používali do Prahy. V druhom kole musia doviezť poschodové vlaky z Nemecka a tie by mali prísť v máji,“ povedal v utorok minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) po príchode vlakom do Bratislavy.

„To by potom vyriešilo skapacitnenie o tristo miest v troch ranných spojoch,“ uviedol minister.

Cestu žltým vlakom si už viackrát vyskúšal aj minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (na snímke). Foto: SITA/Diana Černáková.

Viac vlakov sa nezmestí

Nové vlaky s vyššou kapacitou nahradia súčasné vlaky v najfrekventovanejšom čase. „Už sa nezmestí viac vlakov na trať, ale tie súčasné potom pripoja k ďalším a tie posilnia. Toto je jediné riešenie, ktoré na jednokoľajke vieme v tomto momente urobiť,“ dodal Érsek.

„RegioJet sa snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. Trať Bratislava – Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát. Prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia – cez výrazné kapacitné limity – už teraz obdobná ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku,“ uviedol hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.

Vlak regioJet-u v Bratslave. Foto: SITA/Jana Birošová.

Zmeny v kapacite ranných vlakov

Vlak Os 4308 Dunajská Streda 6:15 – Bratislava Hl. st. 7:20 je v súčasnosti zložený z troch unifikovaných jednotiek s kapacitou 480 miest na sedenie. V prvej fáze posilnenia kapacity bude nasadený vlak so štyrmi motorovými súpravami s 576 miestami a v druhej fáze s piatimi poschodovými vozňami so 600 miestami.

Spojenie REX 1770 Komárno 5:49 – Dunajská Streda 6:49/6:50 – Bratislava Hl. st. 7:43 má teraz dve motorové súpravy s 288 miestami. V prvej fáze zvýšenia kapacity bude jazdiť vlak s piatimi vozňami so 400 miestami a neskôr s piatimi dvojpodlažnými vozňami so 600 miestami.

Vlak REX 1772 Komárno 6:43 – Dunajská Streda 7:41/7:50 – Bratislava Hl. st. teraz pozostáva z jednej motorovej súpravy so 144 miestami. Potom bude nasadená jedna unifikovaná jednotka so 160 miestami a neskôr dve unifikované jednotky s 320 miestami na sedenie.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame