Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Razenie vyše dvojkilometrového tunela Prešov na rozostavanom úseku diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh v dĺžke takmer osem kilometrov už beží naplno. Na snímke západný portál tunela. Foto: NDS.
9. augusta 2018 13:45 Cestná doprava od Nasa DopravaSITA

Razenie tunela Prešov na úseku diaľnice D1 pri centre Šariša už beží naplno

Národná diaľničná spoločnosť predpokladá prerazenie dvojrúrového vyše dvojkilometrového tunela na úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh v dĺžke takmer osem kilometrov v lete budúceho roka.

Razenie vyše dvojkilometrového tunela Prešov na rozostavanom úseku diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh v dĺžke takmer osem kilometrov už beží naplno. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) ako investor stavby vo štvrtok informovala, že prerazenie tunela predpokladá v lete budúceho roka.

Tunel Prešov bude dvojrúrový s dĺžkou 2,24 km, razí sa cyklickou novou rakúskou tunelovacou metódou. „V súčasnosti sa denne vyrazí jeden a pol až dva metre na jednej čelbe, teda na dvoch čelbách asi štyri metre za deň. Plánovaný denný postup na štyroch čelbách je približne 14 až 15 metrov,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Trhacie práce v tuneli začali 7. augusta

Práce v tuneli sa naplno rozbehli začiatkom augusta. Zhotoviteľ začal s razením tunela 31. júla z východného portálu (severná rúra), kde je doposiaľ vyrazených asi desať metrov. Zo západného portálu (južná rúra) je zatiaľ vyrazených 14,5 metra. Trhacie práce v tuneli začali 7. augusta, svätenie Barbory, patrónky baníkov, je naplánované na 23. augusta.

Východný portál tunela Prešov na úseku D1. Foto: NDS.

Na úseku budú aj dve diaľničné križovatky

„Okrem prác na tuneli pokračuje aj výstavba mostov, budujú sa násypy, realizujú sa výkopové práce v zárezoch. Ukončujú sa tiež práce na prístupových komunikáciách,“ priblížila Michalová. Súčasťou úseku D1 pri Prešove budú okrem tunela Prešov dve diaľničné križovatky s celkovou dĺžkou vetiev 11,3 km. Zmluvný termín ukončenia výstavby tohto úseku je v júni 2021.

Hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Foto: ndsas.sk.
Stavbári potvrdili termín dokončenia prác o tri roky

Zhotoviteľom stavby juhozápadného obchvatu Prešova na D1 je združenie spoločností Eurovia SK, a. s., Košice (vedúci člen), Eurovia CS, a. s., Praha, Doprastav, a. s., Bratislava, Metrostav, a. s., Praha a Metrostav Slovakia, a. s., Bratislava. Počas kontrolného dňa v závere júna stavbári potvrdili dokončenie prác v zmluvnom termíne o tri roky, pričom práce pokračovali podľa harmonogramu.

Pohľad na časť západného portálu tunela Prešov – križžovatku Vydumanec na stavbe D1 pri Prešove. Foto: SITA/Viktor Zamborský.

Posledný chýbajúci úsek D1 medzi Ružomberkom a Prešovom

Diaľničný úsek je vo výstavbe od júna 2017, zmluvná cena prác je 356,35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (427,61 mil. eur vrátane DPH). Úsek Prešov, západ – Prešov, juh je posledný chýbajúci na diaľnici D1 medzi Ružomberkom a Prešovom. Výstavba je spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie a štátu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Výstavba úseku D1 Prešov západ – Prešov juh. Foto: NDS.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies