Proces EIA pre úsek D1 pri Prešove je ukončený

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
||
Proces posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie pre úsek diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh (na snímke) je ukončený. Foto: ndsas.sk.

Národná diaľničná spoločnosť informovala, že záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia SR nadobudlo právoplatnosť a práce na juhozápadnom obchvate Prešova na D1 sa tak môžu naplno rozbehnúť.

BRATISLAVA – Proces posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) pre úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh v dĺžke 7,9 kilometra je ukončený. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v piatok informovala, že záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia SR nadobudlo právoplatnosť a práce na juhozápadnom obchvate Prešova na D1 sa tak môžu naplno rozbehnúť.

Prípravné práce sa začali ešte v minulom roku

Práce na stavbe diaľničného úseku pri Prešove doteraz pokračujú v súlade s harmonogramom. „NDS v zmysle stavebného povolenia začala ešte v roku 2017 so všetkými prípravnými prácami na stavbe, najmä v lokalitách, u ktorých sa nepredpokladá žiadny zásadný dopad z aktualizovaného posúdenia vplyvov na životné prostredie. Ako je napríklad križovatka Prešov, západ (tzv. Vydumanec), kde už v skoršom období prebiehali stavebné práce na predchádzajúcom úseku diaľnice,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Pre aktualizáciu procesu EIA boli práce pozastavené na úseku v dĺžke 3,7 kilometra.

Prípravné práce na stavbe D1 pri Prešove sa začali ešte vlani. Foto: ndsas.sk.

Razenie tunela Prešov by sa malo začať v lete

„Po nadobudnutí právoplatnosti EIA môže zhotoviteľ s prácami postupovať podľa schváleného harmonogramu prác. Predpoklad začiatku razenia tunela Prešov je v letných mesiacoch tohto roka,“ priblížila Michalová. Výstavbu úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh zabezpečuje združenie spoločností Eurovia SK, a. s., Eurovia CS, a. s., Doprastav, a. s., Metrostav, a. s., a Metrostav Slovakia, a. s.

Zmluvná cena prác je 356,35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (427,61 mil. eur vrátane DPH). Diaľničný úsek je vo výstavbe od júna 2017, zmluvný termín ukončenia výstavby je jún 2021. Stavba je zaradená medzi prioritné projekty v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

Výstavba cesty, cestári
Razenie tunela Prešov by sa malo začať v letných mesiacoch. Foto: ndsas.sk. Foto: ilustračné, ndsas.sk.

Obchvat spojí úseky Svinia -Prešov, západ a Prešov – Budimír

„Úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke. V križovatke Prešov, juh sa napojí na existujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír. Diaľnica D1 pri Prešove bude okrem spojnice medzi Bratislavou a Košicami tvoriť západný obchvat tretieho najväčšieho slovenského mesta,“ dodala Michalová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť