Príjmy z predaja diaľničných známok do polovice novembra presiahli 83 miliónov eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ilustračné foto: ndsas.sk.

Výnosy z predaja elektronických diaľničných známok boli v polovici uplynulého mesiaca vyššie ako za celý minulý rok, v ktorom dosiahli 81,2 mil. eur. Doposiaľ sa predalo približne 3,9 milióna kusov diaľničných známok, čo je zhruba o tristotisíc viac ako vlani.

BRATISLAVA 8. decembra (SITA) – Príjmy z predaja elektronických diaľničných známok v polovici novembra tohto roka presiahli 83 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH), čo je viac ako za celý minulý rok. Vlani v uvedenom čase predstavovali výnosy 77,4 mil. eur.

Ako v piatok informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), nárast príjmov pravdepodobne súvisí so zvýšenými intenzitami dopravy v spoplatnenej sieti aj s fungujúcim kontrolným systémom elektronických diaľničných známok.

V tomto roku sa doposiaľ predalo zhruba 3,9 milióna elekgtronických diaľničných známok. Foto: NDS.

V tomto roku by sa malo predať viac ako štyri milióny známok

„Doposiaľ sa v tomto roku predalo približne 3,9 milióna kusov elektronických diaľničných známok, čo je zhruba o tristo tisíc viac, ako minulý rok,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová. NDS očakáva, že v tomto roku sa predá spolu predbežne 4,3 milióna diaľničných známok.

V priebehu tohto roka sa zatiaľ najviac predalo desaťdňových diaľničných známok pre motorové vozidlá do 3,5 tony, ktoré tvorili 60,3 % na celkovom množstve predaných kusov. „Ročné známky dosiahli 25,8-percentný podiel a tridsaťdňové známky 12,7 %. Známky na prípojné vozidlo dosiahli podiel 1,2 %,“ priblížila Michalová.

Podiel predaja známok na internete postupne rastie

Motoristi podľa NDS najviac nakupujú diaľničné známky na predajných miestach, doposiaľ sa tam predalo 65 % zo všetkých predaných kusov. Internetovým predajom, vrátane mýtomatov, bolo predaných zvyšných približne 35 % diaľničných známok. „Medziročne je možné badať postupne zvyšujúci sa trend využívania nákupu diaľničných známok prostredníctvom internetového predaja,“ uviedla Michalová.

Michaela Michalová
Hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Foto: NDS.

Rozpoznávanie evidenčných čísel vozidiel dosahuje 97 percent

NDS očakávala, že príjmy z predaja diaľničných známok v tomto roku dosiahnu 73 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (87,6 mil. eur s DPH) a predá sa 4,3 milióna diaľničných známok. „V roku 2017 sme za desať mesiacov zaznamenali nárast v predaji známok o 7,28 % a účinnosť systému rozpoznávania evidenčných čísel vozidiel dosahuje úroveň 97 %,“ uviedla pre agentúru SITA Michalová.

Dodávateľovi systému úhrady známok uhradili dva milióny eur

Za desať mesiacov dosiahli príjmy z predaja diaľničných známok 68,2 mil. eur bez DPH, pričom domáci vodiči mali na tom podiel 68,7 %. Zároveň bolo predaných 3,8 milióna známok, podiel slovenských vodičov dosiahol 48,7 %.

NDS za desať mesiacov tohto roka zaplatila dodávateľovi systému úhrady elektronických diaľničných známok približne dva milióny eur a do konca roka mu ešte plánuje zaplatiť asi 130 tis. eur. „Celková platba v zmysle zmluvy závisí od objemu predaných diaľničných známok,“ dodala Michalová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť