Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Prerazili diaľničný tunel Žilina, privádzač dokončia skôr

Úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka by spolu s križovatkou v Lietavskej Lúčke a diaľničným privádzačom mali dokončiť v októbri 2018. Foto: NDS

Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by spolu s križovatkou v Lietavskej Lúčke a diaľničným privádzačom mali dokončiť v októbri 2018.

Na rozostavanom diaľničnom úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v pondelok prerazili tunel Žilina, celý tento úsek by mali odovzdať do užívania motoristom v októbri 2018. Ako na mieste informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Valent, aj križovatku a jediný privádzač zo Žiliny na diaľnicu postavia v rovnakom termíne, teda skôr ako bolo pôvodne zazmluvnené.

Podľa Valenta už pred dvoma rokmi bolo jasné, že dokončenie viac ako 11 kilometrov diaľnice a križovatky v Lietavskej Lúčke spolu s diaľničným privádzačom termínovo nesedí, čo by znamenalo, že najmenej rok by bola hotová diaľnica nevyužívaná.

Valent: Už nehorzí, že by táto stavba bola bez funkcie

„Dnes môžeme povedať, že sme to vyriešili spôsobom, že privádzač zaradíme do stavby úseku Hričovské Podhradie- Lietavská Lúčka ako stavebný objekt. Je to v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. A križovatka zostane v stavbe Lietavská Lúčka – Dubná skala, kde bude uzavretý termín jej dokončenia a ten bude identický ako dokončenie stavby Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, to znamená do októbra 2018. Takže už nehrozí, že by táto stavba bola bez funkcie,“ povedal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Valent.

Na vyše 11-kilometrovom úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bude jedenásť mostov a dva tunely Ovčiarsko (2 367 metrov) a Žilina (687 metrov). Úsek sa začína v Hričovskom Podhradí križovatkou diaľnic D1 a D3. Trasa je navrhnutá po estakáde, ktorá križuje železničnú trať Bratislava – Žilina a cestu I/18.

Časť úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka vedie po estakáde

Následne vchádza do tunela Ovčiarsko. Po vyústení z východného portálu tunela sa diaľnica dostáva do Žilinskej kotliny, ktorou prechádza južne od obce Bitarová, križuje cestu III/5183 a vstupuje do širokého údolia Bitarovského potoka. Výbežok kopca Dúbravy prekonáva diaľnica tunelom Žilina, za ktorým sa dostáva do doliny Rajčianky. V tomto úseku je diaľnica vedená po estakáde medzi Lietavskou Lúčkou a žilinskou mestskou časťou Bytčica.

Úsek sa končí v mieste napojenia na križovatku Lietavská Lúčka a v nej na privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Trasa diaľnice nadväzuje na rozostavaný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala (13,5 km) s tunelom Višňové (7,5 km). Ten je vo výstavbe od leta 2014 a postavený má byť do konca roka 2019.

Zmluvná cena úseku D1 je 427 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty

Stavebné združenie Ovčiarsko v zložení Doprastav, a. s. (vedúci člen), Strabag, s. r. o., Váhostav – SK, a. s. a Metrostav, a. s. Praha sa zaviazalo vybudovať úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (512,64 mil. eur vrátane dane).

Národná diaľničná spoločnosť a združenie uzavreli zmluvu o dielo v decembri 2013, so zmluvným začiatkom výstavby v januári 2014. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie – prvá fáza v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013 a druhá z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...