Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Počet staníc technickej a emisnej kontroly sa zvýši

Pohľad na vozidlo počas technickej kontroly. Foto: SITA/Marek Mrvišš

Ministerstvo dopravy pripravuje liberalizáciu poskytovania týchto služieb pre motoristov a každý, kto splní zákonom stanovené podmienky, bude môcť v tejto oblasti podnikať. 

Počet staníc technickej a emisnej kontroly (STK) sa zvýši. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR vo štvrtok informovalo, že pripravuje liberalizáciu poskytovania týchto služieb pre motoristov a každý, kto splní zákonom stanovené podmienky, bude môcť v tejto oblasti podnikať. Zároveň sa prehodnotí aj výška pokút a intervaly kontrol pri jednotlivých vozidlách.

Ministerstvo dopravy plánuje zmeny zaviesť v budúcej novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Tieto zmeny by po schválení v parlamente mali nadobudnúť účinnosť v prvej polovici budúceho roku.

“Našim cieľom je zabezpečiť na cestách bezpečné a ekologické vozidlá a nie pokutovať vodičov,” povedal minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Každého, kto dodnes zanedbal svoje povinnosti, rezort dopravy vyzýva, aby si čo najskôr splnil povinnosť a neohrozoval svoje okolie. “Takisto všetkým odporúčam, aby sa zaregistrovali na stránke www.jiscd.sk a nechali si zadarmo posielať upozornenia na blížiaci sa koniec platnosti technickej a emisnej kontroly,“ upozornil Érsek.

Kamerový systém umožňuje prísnejšiu kontrolu 

Uvedené zmeny sú podľa ministerstva dopravy dôsledkom jeho dlhotrvajúcej reformnej snahy v tejto oblasti. Už v minulom roku bol zavedený kamerový systém na staniciach technickej aj emisnej kontroly, vďaka čomu ministerstvo už môže prísnejšie kontrolovať aj postihovať nepoctivých prevádzkovateľov staníc technickej a emisnej kontroly. Zároveň kontrola vodičov už nie je iba na cestách, ale priamo v elektronickom systéme.

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček (Smer-SD) povedal, že pôjde o poslednú fázu zmien v oblasti STK. “Zmenili sme zákon o “estekáčkach”, výrazným spôsobom sprísnili dozor na to, aby sme mohli lepšie postihovať nekalých, ktorí prevádzkujú technické kontroly bez toho, aby si splnili všetky náležitosti. Zmenili sme tento zákon a vytvorili podmienky na lepšiu kontrolu,” uviedol štátny tajomník.

“Dnes prichádzame k druhému kroku, ktorý znamená, že úplne liberalizujeme strediská technickej kontroly. Ktokoľvek bude chcieť v budúcnosti podnikať v oblasti STK a emisných kontrol a splní všetky náležitosti súvisiace so zákonom, môže tak urobiť. Ak budú mať záujem niektoré servisy rozšíriť tieto svoje dodatočné služby, bude im to umožnené. Očakávame od toho zlepšenie prístupu jednotlivých poskytovateľov, znížené čakacie lehoty a zlepšenie dostupnosti týchto služieb,” dodal Stromček.

Rozšírenie siete STK umožní vznik tisíc nových pracovných miest

Rozšírenie počtu stredísk technickej kontroly podľa štátneho tajomníka závisí od toho, či podnikatelia budú ochotní znášať riziko, či budú mať dosť zákazníkov. “Vytvorenie strediska technickej kontroly nie je práve lacná záležitosť. Očakávame, že ich bude asi osemdesiat, ale to je náš odhad. Pre nás bude dôležité, že každý poskytovateľ bude musieť dodržiavať zákon a budeme ho veľmi prísne kontrolovať,” poznamenal Stromček. Rozšírením siete technickej a emisnej kontroly by podľa neho malo vzniknúť asi tisíc nových pracovných miest, keďže bude treba zamestnať nových ľudí.

Doterajšie podmienky pre fungovanie stredísk technickej a emisnej kontroly zostanú v platnosti. “Budú musieť mať svoje materiálne a technické zabezpečenie, vrátane personálneho obsadenia ľudí, ktorí budú musieť byť certifikovaní a prejsť svojim školiacim systémom,” povedal Stromček.

V súčasnosti sú strediská len v rozsahu povolenom ministerstvom dopravy, a to určitý počet pre jednotlivé regióny a ich počet sa môže zvyšovať iba vtedy, pokiaľ bola nedostatočná kapacita viac ako 50 percent. Ministerstvo dostávalo podnety na neúmerne dlhé čakacie lehoty, hoci sieť stredísk mala byť dostatočná. Vzhľadom na prísnejšie podmienky kontroly a penalizácie poskytovateľov podľa Stromčeka už nie je nutné administratívne regulovať počet staníc.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 22. decembra 2016Zdroj SITA
K téme , ,

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...