Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Otvorili nový diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité

Vláda by mala v stredu rokovať o zmene Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v súvislosti s úpravou finančného plánu operačného programu. Ilustračné foto: SITA/Martin Medňanský.

Pri ceste po diaľnici D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica s Poľskom ušetria osobné automobily v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy, ktorá je o dva kilometre dlhšia, deväť minút času.

Nových 15 kilometrov polovičného profilu diaľnice D3 medzi kysuckou obcou Svrčinovec a štátnou hranicou s Poľskom otvorili pre vodičov v sobotu popoludní. Podľa ministra dopravy Árpáda Érseka ide o jeden z kľúčových úsekov diaľnice D3.

„Je to veľmi dôležitý úsek, ako aj ďalšie nasledujúce, pretože tu je tiež doprava neznesiteľná. Dlho to trvalo, ale teraz je to ukončené a treba pokračovať ďalej,“ povedal Érsek počas dopoludňajšej prehliadky diaľnice. Úsek D3 Svrčinovec – Skalité mal byť pôvodne odovzdaný do užívania vlani v októbri, omeškanie zapríčinili problémy s geológiou a zosuvy.

Časť úseku postavili už v roku 2005. Nebola využívaná, končila na lúke

Výstavba 15,4 kilometra diaľnice v polovičnom profile stála 417 miliónov eur bez DPH. Dvanásť kilometrov medzi Svrčinovcom a Skalitým stálo 330 miliónov eur. Ďalšie tri kilometre medzi Skalitým a štátnou hranicou s Poľskom, ktoré postavili už v roku 2005, no neboli využívané, pretože končili na lúke, stáli ďalších 87 miliónov eur.

„Novootvorená diaľnica je na trase európskeho dopravného koridoru v severojužnom smere. Tranzitná doprava na tomto úseku tvorí približne tretinu celkovej premávky. Nový diaľničný priechod v Skalitom pomôže odľahčiť hraničné priechody Trstená na Orave (s Poľskom) a Svrčinovec (s Českom),“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Most Valy s výškou 84 metrov je najvyšší na Slovensku a v strednej Európe

Pri ceste po diaľnici Svrčinovec – Skalité – štátna hranica ušetria osobné automobily v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy, ktorá je o dva kilometre dlhšia, deväť minút času. Súčasťou diaľnice je aj 29 mostov a dva jednorúrové tunely Poľana (dlhý 898 metrov) a Svrčinovec (420 metrov).

Most Valy vo výške 84 metrov nad terénom je najvyšším mostom na Slovensku aj v strednej Európe. Ďalšou raritou mosta je vetrolam, ktorého lamely sú osadené tak, aby cestujúcim umožnili unikátny výhľad do troch štátov – Slovenska, Česka a Poľska.

Diaľnice bola financovaná z peňazí EÚ v rámci dvoch operačných programov

Novootvorený úsek sa začína križovatkou Svrčinovec, ktorá spája cesty I/11 a I/12 s úsekom D3 a končí sa v blízkosti obce Skalité, kde následne prechádza cez poľskú hranicu a pripája sa na rýchlostnú cestu S1. Nadväzujúci úsek na slovenskej strane Čadca, Bukov – Svrčinovec sa stavia a hotový by mal byť koncom roka 2020.

Výstavba 12-kilometrového úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité bola rozdelená na dve fázy. Prvá bola financovaná z Operačného programu Doprava, na druhú prispejú fondy Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Úsek D3 Svrčinovec – Skalité postavili štyri stavebné spoločnosti Váhostav – SK, Doprastav, Strabag a Metrostav SK pod spoločnou hlavičkou Združenie D3 Svrčinovec – Skalité.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 10. júna 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...