
Ondrej Matej: Hlavnou príčinou meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo očakáva prijatie novej reálnej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Predseda správnej rady organizácie Ondrej Matej tvrdí, že hlavná príčina meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí, ale v schopnosti manažérsky zabezpečiť kontinuálnu prípravu a výstavbu tak, aby boli dodržané termíny a kvalita.
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek by mal pokračovať vo svojej funkcii aj v obnovenej vláde. Čo od neho očakávate v druhej polovici volebného obdobia?
– Očakávame od neho naplnenie volebného programu, hlavne v oblasti verejnej dopravy (dopravná autorita), stavebného zákona a prijatia novej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorá by zodpovedala skutočným potrebám a bola by aj realizovateľná v reálnych termínoch.
Súčasný minister je vo funkcii od augusta 2016, keď po piatich mesiacoch vymenil Romana Brecelyho. Ako hodnotíte aktivity rezortu dopravy a výstavby pri doterajšej vláde od marca 2016?
– Pozitívne hodnotíme zreálnenie termínov výstavby cestnej infraštruktúry a snahu vytvoriť pracovné skupiny vo vyššie uvedených oblastiach. Viac sme očakávali v procese prijať rozhodnutie o novej koncepcii výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.
Výstavba viacerých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest mešká, chýbajú peniaze na nové potrebné úseky. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť hotová najskôr v roku 2026. Aké sú toho hlavné príčiny, čo treba zmeniť?
– Hlavná príčina nie je nedostatok peňazí, ale v schopnosti manažérsky zabezpečiť kontinuálnu prípravu a výstavbu tak, aby boli dodržané termíny a kvalita.
Môže súčasná politicko-spoločenská kríza na Slovensku spomaliť prípravu výstavby diaľnic, realizáciu projektov v rezorte dopravy?
– Už ju spomalila, v rezorte sa čaká na to či, súčasní nominanti budú pokračovať, alebo budú nahradení novými nomináciami.
Aký vplyv na to by mohli mať prípadné predčasné voľby, ak by sa konali?
– Dlhodobo som presvedčený, že výstavba ciest, železníc a verejná doprava by nemali byť ovplyvňované žiadnymi voľbami, či už ide o voľby riadne alebo predčasné. Ak nebudeme schopní tieto oblasti odpolitizovať, tak budeme stále svedkami stagnácie a zaostávania v týchto oblastiach v európskom a svetovom meradle.
Martin Benko
Témy
Najčítanejšie za 24 hodín
Do piateho ročníka kampane do práce na bicykli sa zatiaľ zapojilo 81 miest a obcí
Kampaň „Do práce na bicykli 2018“ sa začína v utorok 1. mája a končí vo … Čítať ďalej
NDS vyhlásila tender na dokumentácie pre R7 Holice – Mliečany – Dolný Bar
Predpokladaná hodnota za vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie, dokumentácie stavebného zámeru a oznámenia o zmene … Čítať ďalej
NDS považuje námietky pri výstavbe D1 Hubová – Ivachnová za špekulatívne
Podľa zástupcov Národnej diaľničnej spoločnosti doterajším požiadavkám občanov vyhoveli a do dokumentácie ich zapracovali. Podané … Čítať ďalej
Bratislavský kraj a starostovia podporujú výstavbu križovatky Triblavina
Ponechaná územná rezerva v budúcnosti umožní výstavbu súbežných komunikácií po rozšírení diaľnice D1. Pre Bratislavský … Čítať ďalej
Príjmy z predaja diaľničných známok v prvom kvartáli dosiahli 44,6 mil. eur bez DPH
V porovnaní prvým štvrťrokom vlaňajška príjmy z predaja diaľničných známok vzrástli o 3 mil. eur, … Čítať ďalej
Výstavba úseku D1 s tunelom Višňové sa môže predĺžiť do konca roku 2020
Dvojrúrový tunel Višňové na úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala mať byť prerazený do konca … Čítať ďalej