Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Predseda správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Foto: IDH.
21. marca 2018 18:21 Ostatné od Nasa DopravaNasaDoprava.sk

Ondrej Matej: Hlavnou príčinou meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo očakáva prijatie novej reálnej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Predseda správnej rady organizácie Ondrej Matej tvrdí, že hlavná príčina meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí, ale v schopnosti manažérsky zabezpečiť kontinuálnu prípravu a výstavbu tak, aby boli dodržané termíny a kvalita. 

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek by mal pokračovať vo svojej funkcii aj v obnovenej vláde. Čo od neho očakávate v druhej polovici volebného obdobia?

– Očakávame od neho naplnenie volebného programu, hlavne v oblasti verejnej dopravy (dopravná autorita), stavebného zákona a prijatia novej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorá by zodpovedala skutočným potrebám a bola by aj realizovateľná v reálnych termínoch.

Súčasný minister je vo funkcii od augusta 2016, keď po piatich mesiacoch vymenil Romana Brecelyho. Ako hodnotíte aktivity rezortu dopravy a výstavby pri doterajšej vláde od marca 2016? 

– Pozitívne hodnotíme zreálnenie termínov výstavby cestnej infraštruktúry a snahu vytvoriť pracovné skupiny vo vyššie uvedených oblastiach.  Viac sme očakávali v procese prijať rozhodnutie o novej koncepcii výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.

Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno pred ústím tunela Považžský Chlmec. Foto: SITA/Milo Fabian.Foto: SITA/Milo Fabian.

Výstavba viacerých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest mešká, chýbajú peniaze na nové potrebné úseky. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť hotová najskôr v roku 2026. Aké sú toho hlavné príčiny, čo treba zmeniť?

– Hlavná príčina nie je nedostatok peňazí, ale v schopnosti manažérsky zabezpečiť kontinuálnu prípravu a výstavbu tak, aby boli dodržané termíny a kvalita.

Môže súčasná politicko-spoločenská kríza na Slovensku spomaliť prípravu výstavby diaľnic, realizáciu projektov v rezorte dopravy?

– Už ju spomalila, v rezorte sa čaká na to či, súčasní nominanti budú pokračovať, alebo budú nahradení novými nomináciami.

Aký vplyv na to by mohli mať prípadné predčasné voľby, ak by sa konali?

– Dlhodobo som presvedčený,  že výstavba ciest,  železníc a verejná doprava by nemali byť ovplyvňované žiadnymi voľbami, či už ide o voľby riadne alebo predčasné. Ak nebudeme schopní tieto oblasti odpolitizovať, tak budeme stále svedkami stagnácie a zaostávania v týchto oblastiach v európskom a svetovom meradle.

Martin Benko

Výstavba úseku D1 Hričovbské Podhradie – Lietavská Lúčka. Foto: NDS.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies