Obnovia trakčné vedenie a zabezpečovacie zariadenie v úseku Púchov - hranica s ČR

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
||
Železnice Slovenskej republiky vynaložia na komplexnú rekonštrukciu trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia v úseku Púchov - Lúky pod Makytou - hranica SR/ČR 28 miliónov eur bez DPH. Foto: zsr.sk.

Železnice Slovenskej republiky vynaložia na komplexnú rekonštrukciu trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia v úseku Púchov – Lúky pod Makytou – hranica SR/ČR vyše 28 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vynaložia na komplexnú rekonštrukciu trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia, vrátane súvisiacich prác v úseku Púchov – Lúky pod Makytou – hranica SR/ČR takmer 28,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (33,84 mil. eur s DPH). Zákazku zadali skupine českých spoločností Elektrizace železnic Praha, a. s., a AŽD Praha, s. r. o., spomedzi dvoch ponúk.

Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vlani v decembri, predpokladaná cena prác plánovaných na dva a pol roka bola 28,6 mil. eur bez DPH. Subdodávatelia by mali vykonať práce s podielom 30 % zo zmluvnej ceny – spoločnosť Strabag, s. r. o., Bratislava na zvršku a spodku traťového úseku (28 %) a Tempra, s. r. o., Bratislava na spodku (2 %).

Medzi ponukami uchádzačov bol rozdiel štrnásťtisíc eur

Ponuka úspešného českého uchádzača bola oproti konkurencii nižšia o 14,2 tis. eur bez DPH. Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha majú svoje organizačné zložky v SR so sídlom v Žiline a Bratislave. Druhú ponuku v tendri predložilo združenie spoločností TSS Grade, a. s., a Eltra, s. r. o., Košice vo výške 28,21 mil. eur bez DPH.

Železničná stanica Lúky pod Makytou. Foto: zsr.sk.

Súčasné trakčné vedenie na úseku je opotrebované

ŽSR očakávajú od investície zvýšenie plynulosti a bezpečnosti prevádzky železničnej infraštruktúry, skvalitnenie služieb a skultúrnenie prostredia pre cestujúcu verejnosť. „Účelom realizácie predmetu zákazky je nahradenie existujúceho fyzicky a morálne opotrebovaného trakčného vedenia v medzistaničnom úseku Púchov – Lúky pod Makytou a v konečnom dôsledku zmena trakčnej sústavy so začiatkom prevádzkovania jednofázovej trakčnej sústavy 25 kV, 50 Hz na ramene Púchov – Lúky pod Makytou – št. hr. SR/ČR,“ oznámili ŽSR.

Zmena trakčnej sústavy vyvoláva úpravu zabezpečovacích a oznamovacích zariadení, demontáž nepotrebnej technológie existujúcej traťovej meniarne a pripojenie trakčnej napájacej stanice v Púchove na trakčné vedenie.

Nástupište na železničnej stanici Púchov. Foto: zsr.sk.

Dvojkoľajný úsek je elektrifikovaný, má dĺžku trinásť kilometrov

Traťový úsek Púchov – Horní Lideč (ČR) je súčasťou transeurópskej siete TEN-T. Medzistaničný úsek v dĺžke takmer trinásť kilometrov je dvojkoľajný a elektrifikovaný jednosmernou trakčnou sústavou 3 kV (od kilometra 0,89). Traťová rýchlosť v úseku je 80, resp. 90 km za hodinu. „V roku 2015 bola ukončená modernizácia železničnej stanice Púchov. V rámci tejto stavby bola v stanici realizovaná aj zmena trakčnej sústavy z jednosmernej na striedavú,“ uviedli ŽSR.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky