Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Obchvat Zvolena povedie severnou trasou

Slovenská správa ciest dala vypracovať štúdiu realizovateľnosti pre cestu prvej triedy I/51 hranica ČR/SR - Holíč - Senica - Trnava a časť nadväzujúcej cesty I/61 po Hrnčiarovce nad Parnou. Ilustračné foto: SITA/Viktor Zamborský

Rýchlostná komunikácia R2 spájajúca západ a východ Slovenska bude obchádzať Zvolen severnou trasou. Výstavba by sa mala začať do piatich rokov. 

Dlho očakávaný cestný obchvat Zvolena povedie severným smerom. Konečné rozhodnutie sa s malými zmenami trasy vracia späť k pôvodne navrhovanému variantu vedúcemu medzi mestami Zvolen a Sliač.

„Inšpektorát kúpeľov a žriediel (IKŽ) na základe argumentácie Národnej diaľničnej spoločnosti prehodnotil svoje stanovisko v otázke možného znečistenia spodných vôd a zmenil ho na podmienečné v prospech výstavby obchvatu. Proces prípravy výstavby tak môže byť spustený v priebehu niekoľkých týždňov. Reálne by sa mohlo začať stavať v priebehu piatich rokov,“ uviedol v tlačovej správe hovorca zvolenského magistrátu Martin Svatuška.

Kompletné prepojenie západu a východu Slovenska prostredníctvom rýchlostnej cesty R2 sa tak pomaly stáva skutočnosťou. „Uvedomujeme si nepriaznivý stav pre mesto, a tiež zložitosť situácie pre samotných vodičov a cestujúcich. Obchvat mesta Zvolen považujeme za rozhodujúci úsek, pre mesto je prioritou jeho rozvoja. Zdá sa, že sa našlo riešenie v podobe návratu k severnému variantu,“ povedal splnomocnenec vlády pre rýchlostné cesty Igor Janckulík.

Ochvat Zvolena mal tri varianty

V súčasnosti sa rýchlostná cesta končí pred Zvolenom, vodiči ďalej pokračujú cestou prvej triedy vedúcou priamo mestom a o niekoľko kilometrov sa opäť napájajú na R2. Doprava sa spomaľuje, v špičkách dochádza k vytváraniu kolón.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) poverila začiatkom roku firmu Dopravoprojekt, aby vypracovala možnosti obchvatu mesta Zvolen. Tá priniesla tri varianty – prieťah mestom popod Lučeneckú cestu a dva ďalšie tunelové varianty vedúce južnejšími trasami.

„Priznávam, že vtedy som bola veľmi sklamaná, riešenie totiž neobsahovalo severný variant, ktorý z pohľadu mesta vnímam ako najvýhodnejší. Ihneď som preto vyvolala stretnutie s projektantskou firmou, hovorila som zo zástupcami NDS aj Inšpektorátu kúpeľov a žriediel. Cieľ bol jasný – vrátiť do hry severný variant. Dnes sa veľmi teším, že sa nám to spoločne podarilo,“ konštatovala primátorka mesta Lenka Balkovičová.

Môže sa začať príprava projektovej dokumentácie

„Súbežne s predstavením nových variantov a s iniciatívou pani primátorky sme vyvolali rokovania medzi NDS, mestom Zvolen a Ministerstvom zdravotníctva SR. Cieľom bolo opätovne prediskutovať výhrady Inšpektorátu kúpeľov a žriediel k pôvodnému variantu. Rokovania boli napokon úspešné,“ uviedol generálny riaditeľ NDS Juraj Valent.

IKŽ v procese pripomienkového konania vyjadril zamietavé stanovisko v dôsledku obáv zo znečistenia minerálnych vôd pri samotnej výstavbe. Sporným bodom bola napríklad navrhovaná hĺbka tunela. S tou si však vedia diaľničiari poradiť. „Miesto tunelu urobíme len plytký zárez. Za použitia moderných technológií nie je problémom naplniť ani ďalšie podmienky IKŽ. Dnes tak nič nebráni tomu, aby sa začalo naplno pracovať na projektovej dokumentácii,“ doplnil Valent.

Samotná výstavba by sa mala začať do piatich rokov. Predchádzať jej bude doplňujúci proces posúdenia vplyvov na životné prostredie, následné vypracovanie jednotlivých stupňov projektovej dokumentácie a ďalšie administratívne procesy.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 25. novembra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...