Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Obce Vrbovka a Őrhalom spojí nocý cestný most cez Ipeľ. Ilustračné foto: Slovenská správa ciest.
14. februára 2018 17:12 Ostatné od Nasa DopravaSITA

Obce Dobrohošť a Dunakiliti prepojí most pre peších a cyklistov

Vláda schválila návrh na uzavretie dohody s vládou Maďarska o výstavbe mosta a súvisiacich objektov pre peších a cyklistov na spoločnej štátnej hranici medzi obcami Dobrohošť a Dunakiliti. Predpokladané náklady SR v rokoch 2019 a 2020 predstavujú celkovo takmer 5 mil. eur.

BRATISLAVA 14. februára (SITA) – Vláda schválila návrh na uzavretie dohody s vládou Maďarska o výstavbe mosta a súvisiacich objektov pre peších a cyklistov na spoločnej štátnej hranici medzi obcami Dobrohošť (okres Dunajská Streda) a Dunakiliti (Rábsko-mošonsko-šopronská župa).

Obe krajiny budú znášať náklady na výstavbu mosta v rovnakom pomere a náklady na súvisiace objekty na svojom území. Predpokladané náklady SR v rokoch 2019 a 2020 predstavujú celkovo takmer 5 mil. eur.

Výstavba mosta by mala byť financovaná z peňazí EÚ

Investorom výstavby mostného prepojenia bude Vodohospodárska výstavba, š. p. Projekt by mal byť financovaný z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja a spolufinancovaný zo zdrojov Vodohospodárskej výstavby a Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR v rámci programu Interreg V – A SR – Maďarsko 2014 – 2020. Návrh na uzavretie dohody predložil na rokovanie vlády minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.

Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek. Foto: SITA/Diana Černáková.

Nový most bude mať podľa ministra dopravy turistický význam pre regióny na oboch stranách hranice. „Obce sú oddelené ešte starým korytom Dunaja a z maďarskej strany je do polovice vystavaná časť priehrady. Bude to most pre cyklistov a chodcov s prístupom aj na mošonské ramená. U nás je vybudovaný na hrádzi európsky koridor pre cyklodopravu,“ povedal po rokovaní vlády Arpád Érsek. „Financovanie je zabezpečené z európskych fondov a spolupodiel na našej strane by mala zabezpečiť Vodohospodárska výstavba,“ uviedol minister.

Kompu zamietli ako nevhodné riešenie

Pôvodne sa uvažovalo so spojením obcí Dobrohošť a Dunakiliti miestnou cestou a kompou. Vzhľadom na výrazné kolísanie hladiny vody v starom koryte rieky Dunaj sa ukázalo toto riešenie z technického a prevádzkového hľadiska ako nevhodné. Vodohospodárska výstavba z tohto dôvodu zadala spracovanie projektu výstavby mosta pre peších a cyklistov medzi obcami Dobrohošť a Dunakiliti, čo podporil aj Trnavský samosprávny kraj.

Ilustračné foto: SITA/Viktor Zamborský.Ilustračné foto: SITA/Viktor Zamborský.

Rokovanie o moste nad Ipľom prerušili

Kabinet zároveň prerušil rokovanie o návrhu na uzavretie dodatku k dohode s Maďarskom o výstavbe cestného mosta nad riekou Ipeľ a súvisiacich objektov na spoločnej štátnej hranici medzi obcami Chľaba (okres Nové Zámky) a Ipolydamásd (Peštianska župa) z februára 2012. Návrh dodatku vypracovalo Ministerstvo národného rozvoja Maďarska na základe žiadosti dotknutých obcí a výsledkov rokovania, ktoré sa uskutočnilo 30. novembra 2016 v Budapešti medzi zástupcami maďarského NIF (národný orgán pre rozvoj infraštruktúry), samosprávou župy Pešť a zástupcami Nitrianskeho samosprávneho kraja.

Na rokovaní bolo dohodnuté, že medzi obcami Chľaba a Ipolydamásd bude na budúcom moste povolený prejazd len pre vozidlá s maximálnou hmotnosťou 3,5 tony. Podľa pôvodnej dohody malo byť vybudované cestné spojenie na účely medzinárodnej cestnej osobnej a nákladnej dopravy vozidlami s maximálnou hmotnosťou 12 ton.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies