Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Poškodená nosná konštrukcia mosta na diaľnici D1 pri Liptovskom Hrádku. Foto: NDS.
5. októbra 2018 17:49 Cestná doprava od Nasa DopravaSITA

NDS zbúra a nanovo postaví ľavý most na diaľnici D1 pri Liptovskom Hrádku

Výsledky diagnostického posudku, ktorý si dali diaľničiari vypracovať, ukázali, že betón nosnej konštrukcie je na hranici životnosti a vykazuje závažné poruchy.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) z dôvodu bezpečnosti zbúra a postaví nanovo ľavý most na úseku diaľnice D1 v križovatke pri Liptovskom Hrádku. Výsledky diagnostického posudku, ktorý si dali diaľničiari vypracovať, ukázali, že betón nosnej konštrukcie je na hranici životnosti a vykazuje závažné poruchy. NDS plánuje na búranie a postavenie nového mosta vynaložiť zhruba 5 mil. eur, nový most by mal byť postavený do konca budúceho roka.

„Pravidelné prehliadky, ktoré NDS vykonáva na všetkých svojich mostoch, odhalili závažné poruchy nosnej konštrukcie ľavého mosta pri Liptovskom Hrádku (smer Poprad – Liptovský Mikuláš). Most sme preto v auguste tohto roka uzavreli,“ informovala v piatok hovorkyňa NDS Michaela Michalová s tým, že momentálne pripravujú projektovú dokumentáciu na búranie starého a výstavbu nového mosta. „Predpoklad začatia búracích prác je v prípade priaznivých poveternostných podmienok v prvých mesiacoch budúceho roka. Následne bude pokračovať výstavba nového mosta,“ uviedla hovorkyňa.

Ilustračné foto: pixabay.com.
Práce na oprave mosta zastavili

Stavebné práce na oprave uvedeného ľavého mosta na D1 začali v máji tohto roka. Počas realizácie prác po odstránení vozovkových vrstiev bolo zistené, že betón nosnej konštrukcie je na hranici životnosti. „Z tohto dôvodu boli práce na oprave mosta zastavené a bol realizovaný diagnostický prieskum zameraný na kvalitu betónu nosnej konštrukcie. Z jeho záverov vyplynulo, že nosnú konštrukciu mosta, vrátane jeho podpier, je potrebné zbúrať a nahradiť novou konštrukciou,“ priblížila Michalová.

Most bol v prevádzke od roku 1984

Diaľný most bol postavený a do užívania odovzdaný v roku 1984 v rámci stavby úseku D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok. Tvoria ho dve samostatné nosné konštrukcie – každá v jednom jazdnom smere. Zhotoviteľom úseku D1 vrátane mosta boli Inžinierske stavby Košice.

Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová. Foto: ndsas.sk.
Hlavná prehliadka raz za štyri roky

Počas preberacieho konania autorizovaný inžinier vykoná prvú hlavnú prehliadku mosta. „Po uvedení do prevádzky je určený mostný technik, ktorý každoročne vykonáva bežnú prehliadku. Každé štyri roky sa vykonáva hlavná prehliadka. Ide o prehliadku všetkých konštrukčných častí mosta,“ dodala Michalová. Zisťujú a hodnotia sa možné poruchy, spracuje sa zápis s fotodokumentáciou a na základe toho sa určí stavebno-technický stav mosta. „Okrem toho, zástupcovia stredísk údržby vykonávajú denne vizuálnu kontrolu povrchu mostov,“ uzavrela hovorkyňa NDS.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies