Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

NDS uzavrela zmluvu na výstavbu privádzača Lietavská Lúčka – Žilina k diaľnici D1

Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na výstavbu diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina k diaľnici D1. Foto: NDS.

Víťazom verejnej súťaže sa stala spoločnosť Metrostav, ktorá privádzač postaví za takmer 14 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to zhruba o 38 % menej oproti predpokladanej hodnote zákazky 22,6 mil. eur bez DPH.

BRATISLAVA 23. novembra (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) podpísala zmluvu na výstavbu diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina k diaľnici D1. Ako vo štvrtok informovala, víťazom verejnej súťaže sa stala spoločnosť Metrostav, a. s., Praha, ktorá privádzač postaví za takmer 14 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (16,8 mil. eur vrátane DPH), čo je zhruba o 38 % menej oproti predpokladanej hodnote zákazky 22,6 mil. eur bez DPH (27 mil. eur s DPH).

Žilina bude mať cez privádzač napojenie na diaľnicu D1

„Nový privádzač cez diaľničnú križovatku Lietavská Lúčka napojí mesto Žilina na diaľnicu D1, čím sa zvýši plynulosť, rýchlosť, komfort a hlavne bezpečnosť cestnej premávky,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Začiatok úseku je v križovatke Lietavská Lúčka úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a končí v Žiline v križovatke Solinky. „NDS v priebehu najbližších týždňov odovzdá zhotoviteľovi stavenisko, aby mohol odštartovať so stavebnými prácami,“ priblížila Michalová.

Hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Foto: NDS.

Privádzač chcú odovzdať spolu s úsekom D1 pri Žiline

Cieľom NDS je, aby sa privádzač Lietavská Lúčka – Žilina odovzdal do užívania spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. „Tento úsek by sa mal stavebne ukončiť v druhom štvrťroku 2019, keďže zhotoviteľ úseku avizoval predĺženie výstavby oproti pôvodnému termínu v októbri 2018 o niekoľko mesiacov z dôvodu nedpredvídaných geologických udalostí počas razenia tunelov,“ dodala Michalová.

Čakalo sa na kontrolu tendra, ÚVO ju nedávno zastavil

Pred podpisom zmluvy na výstavbu privádzača k D1 tender skontrolovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) nedávno kontrolu súťaže zastavil, keďže NDS stiahla svoj podnet na jej vykonanie so zdôvodnením, že nemá uzatvorenú zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, keďže zákazka nie je spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie.

NDS pri vyhlásení tendra predpokladala, že výstavbu privádzača bude spolufinancovať zo zdrojov EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

Výstavba úseku D1 Hričovbské Podhradie – Lietavská Lúčka. Foto: NDS.

Cenové ponuky predložilo osem uchádzačov

Verejná súťaž na výstavbu privádzača k D1 bola zverejnená začiatkom mája tohto roka, súťažné podklady si vyžiadalo 26 záujemcov, cenové ponuky predložilo osem uchádzačov. Ďalších sedem ponúk bolo v rozsahu zhruba 15 mil. eur (skupina Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s., Strabag, s. r. o.) až 21,6 mil. eur bez DPH (Porr, s. r. o.).

Výstavba D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sa predĺži 

Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bude dlhý 11,3 kilometra. Zhotoviteľom tejto stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav, Strabag, Váhostav – SK a Metrostav za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez DPH (512,64 mil. eur vrátane DPH).

S prácami začali v roku 2014 a pôvodne ich mali dokončiť k začiatku roka 2018. Lehota výstavby bola predĺžená do októbra 2018, pričom predpokladaný termín ukončenia výstavby je druhý štvrťrok 2019. Súčasťou úseku budú dvojrúrové tunely Ovčiarsko ( 2 367 metrov) a Žilina (651 metrov).

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...