Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

NDS uzavrela súťaž na stavbu privádzača Lietavská Lúčka – Žilina k diaľnici D1

Národná diaľničná spoločnosť vybrala za zhotoviteľa výstavby privádzača Lietavská Lúčka - Žilina k diaľnici D1 českú spoločnosť Metrostav. Vo verejnej súťaži spomedzi ôsmich uchádzačov predložila najnižšiu cenu 13,97 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Foto: NDS.

Diaľničný privádzač postaví spoločnosť Metrostav za 13,97 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je o 38 % menej oproti predpokladanej hodnote zákazky 22,57 mil. eur. Národná diaľničná spoločnosť chce podpísať zmluvu so zhotoviteľom v októbri

BRATISLAVA 20. septembra (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vybrala za zhotoviteľa výstavby privádzača Lietavská Lúčka – Žilina k diaľnici D1 českú spoločnosť Metrostav, a. s., Praha. Tá vo verejnej súťaži spomedzi ôsmich uchádzačov predložila najnižšiu cenu 13,97 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (16,76 mil. eur vrátane DPH), čo je o 38 % menej oproti predpokladanej hodnote zákazky 22,57 mil. eur bez DPH.

Zmluvu so zhotoviteľom plánujú podpísať v októbri 

Ako NDS v stredu informovala, verejné obstarávanie na stavbu diaľničného privádzača uzavrela a zmluva o dielo je pripravená na podpis. Malo by sa tak stať v októbri po tom, čo tender skontrolujú Ministerstvo dopravy a výstavby SR, ako aj Úrad pre verejné obstarávanie. Projekt má byť totiž spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.

Výstavba privádzača má trvať osemnásť mesiacov

„Vzhľadom na to, že vybudovanie privádzača chceme financovať z európskych peňazí, súťažné podklady sú na kontrole na ministerstve dopravy a na Úrade pre verejné obstarávanie. Všetky tieto procesy by mali byť ukončené do konca septembra a následne pristúpime k podpisu zmluvy so zhotoviteľom,“ povedal zástupcom médií generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin. Termín zhotovenia privádzača je osemnásť mesiacov, teda zhruba do marca 2019.

Verejná súťaž bola zverejnená začiatkom mája tohto roka, súťažné podklady si vyžiadalo 26 záujemcov, cenové ponuky predložilo osem uchádzačov. Ďalších sedem ponúk bolo v rozsahu 14,99 mil. eur (skupina Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s., Strabag, s. r. o.) až 21,57 mil. eur bez DPH (Porr, s. r. o.).

Privádzač by mal byť odovzdaný spolu s úsekom D1 

„Cieľom NDS je, aby sa privádzač Lietavská Lúčka odovzdal do užívania spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Začiatok prác na privádzači predpokladáme v októbri tohto roka a doba výstavby je naplánovaná na osemnásť mesiacov,“ oznámila NDS.

Nový privádzač cez diaľničnú križovatku Lietavská Lúčka napojí mesto Žilina na diaľnicu D1, čím sa má zvýši plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť cestnej premávky. Začiatok úseku je v križovatke Lietavská Lúčka na rozostavanom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a končí v Žiline v križovatke Solinky.

Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka môže meškať vyše roka

Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bude dlhý 11,3 kilometra. Zhotoviteľom tejto stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav, Strabag, Váhostav – SK a Metrostav za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez DPH (512,64 mil. eur vrátane DPH).

S prácami začali v roku 2014 a pôvodne ich mali dokončiť k začiatku roka 2018. Lehota výstavby bola predĺžená do októbra 2018, pričom predpokladaný termín ukončenia výstavby je prvý štvrťrok 2019. Súčasťou úseku budú dvojrúrové tunely Ovčiarsko ( 2 367 metrov) a Žilina (651 metrov).

Výstavbu predĺžili horšie geologické podmienky v tuneli Žilina

„Dôvodom predĺženia lehoty výstavby sú horšie geologické podmienky pri razení tunela Žilina od predpokladaných, čo malo za následok spomalenie razenia tunela. Dôvody na predĺženie lehoty výstavby sa aktuálne posudzujú,“ oznámila NDS.

Následne pripraví dodatok s presným počtom dní predĺženia výstavby. Aktuálne sa zakladá vozovka na mostných objektoch. „V tuneloch Ovčiarsko a Žilina sa realizuje sekundárne ostenie, na telese diaľnice sa dokončujú násypy a taktiež sa realizuje sanácia zárezov,“ dodali diaľničiari.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...