Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

NDS chce vyhlásiť súťaž na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa v prvom štvrťroku

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) môže pokračovať v projektovej príprave úseku diaľnice D1 Turany - Hubová. Ilustračné foto: ndsas.sk.

Najbližšie k vypísaniu súťaží podľa Národnej diaľničnej spoločnosti aktuálne majú úseky D1 Bratislava – Triblavina, R2 Kriváň – Mýtna , R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany a R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou.

BRATISLAVA 5. januára (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) plánuje v prvom štvrťroku tohto roka vypísať súťaž na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna – Lovinobaňa v dĺžke 13,5 kilometra. „Okrem neho najbližšie k vypísaniu súťaží aktuálne majú úseky R2 Kriváň – Mýtna (9,15 km), D1 Bratislava – Triblavina (3,5 km), R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (21,25 km) a R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (14,1 km),“ informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa pri Lučenci je jednou z deviatich pripravovaných prioritných stavieb NDS do konca súčasného volebného obdobia. Diaľničiari plánujú výstavbu tohto úseku v plnom profile, teda so štyrmi pruhmi. Celkové predpokladané investičné náklady predstavovali 125,6 mil. eur, z toho stavebné náklady 112 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Foto: ndsas.sk.

Ďalšie súťaže majú byť vyhlásené v tomto a budúcom roku

Súťaže na dalšie štyri spomínané stavby NDS pôvodne plánovala vyhlásiť v prvom a druhom polroku tohto roka, resp. v prvom polroku budúceho roka. Tri úseky R2 sú podľa údajov na portáli NDS v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie a rozšírenie úseku D1 medzi Bratislavou a križovatkou Triblavina v procese stavebného konania. S výnimkou úseku R2 pri Rožňave s tunelom Soroška by mali byť ostatné úseky v plnom profile.

Celkové investičné náklady pre R2 Kriváň – Mýtna dosahujú vyše 127 mil. eur (stavebné práce 113 mil. eur), R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany 403,5 mil. eur (288,8 mil. eur), R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou 304,6 mil. eur (277,3 mil. eur) a D1 Bratislava – Triblavina 79,8 mil. eur (58,3 mil. eur).

Tender na prvú etapu severného obchvatu Prešova už beží

Medzi prioritnými stavbami je aj prvá etapa výstavby severného obchvatu Prešova (4,3 km) na R4. NDS vyhlásila verejnú súťaž na tento úsek v plnom profile už v závere minulého roka za predpokladanú cenu 169,98 mil. eur bez DPH (203,98 mil. eur vrátane DPH). Ukončenie súťaže sa očakáva v druhej polovici tohto roka, ako aj začiatok výstavby.

Výstavba úseku je plánovaná v trvaní vyše tri a pol roka. Lehota na predkladanie ponúk je 27. februára 2018. Súčasťou úseku bude dvojrúrový tunel Bikoš s dĺžkou 1 155 metrov, protihluková stena v dĺžke 699 metrov.

Ilustračné foto: pixabay.com.

Nižšie náklady na výstavbu oproti predpokladom

„NDS znížila náklady na výstavbu prvej etapy prešovského obchvatu o 33 mil. eur oproti dokumentácii na stavebné povolenie. Konečnú cenu určí až medzinárodný tender. Zároveň sme predĺžili lehotu na predloženie ponúk o jeden mesiac oproti minimálnemu zákonnému limitu pre vianočné obdobie,“ uviedla v decembri Michalová.

O konečnej podobe úseku rokovala NDS s Útvarom hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR a v spolupráci s ním sa bude kreovať aj definitívna podoba druhej etapy severného obchvatu Prešova na R4 s dĺžkou 10,2 km.

Druhá časť obchvatu Prešova môže byť v polovičnom profile

Celkové odhadované investičné náklady na prvú etapu obchvatu Prešova na R4 boli pôvodne 222,25 mil. eur bez DPH (z toho na stavebné práce 192,36 mil. eur), znížili sa na 189 mil. eur bez DPH. Pre druhú etapu obchvatu Prešova predstavoval odhad investičných nákladov 313,71 mil. eur bez DPH (z toho stavebné práce 286,1 mil. eur), po znížení je to 235 mil. eur bez DPH.

Ilustračné foto: SITA/Martin Medňanský.

Náklady na výstavbu druhej etapy klesli rozhodnutím o výstavbe v polovičnom profile o 79 mil. eur (25 %) a príprava projektu pokračuje. „Pre posúdenie druhej etapy by mali byť vyhodnotené aj ďalšie možnosti ako alternatívne trasovanie obchvatu, úpravy ciest vo vnútri mesta a posilnenie verejnej dopravy,“ uviedol riaditeľ Útvaru hodnoty za peniaze Štefan Kišš.

Súťaž na výstavbu úseku R3 na Orave ešte nie je uzavretá

NDS ešte vlani v auguste vyhlásila aj verejnú súťaž na výstavbu úseku R3 Tvrdošín – Nižná na Orave v dĺžke 4,4 km. Predpokladaná cena výstavby úseku je takmer 75 mil. eur bez DPH (90 mil. eur vrátane DPH), súťaže ešte nie je uzavretá.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 5. januára 2018Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...