Návrh novely zákona o doprave na dráhach neprešiel do druhého čítania

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Pezinok - vlak
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko v Pezinku. Foto: slovakrail.sk.

Strana Sloboda a Solidarita navrhovala, aby samosprávne kraje mali možnosť objednávať regionálnu železničnú dopravu aj na tratiach, ktoré zasahujú do susediaceho kraja.

Návrh novely zákona o dráhach strany predložený stranou Sloboda a Solidarita (SaS) nezískal v Národnej rade SR podporu a nedostal sa do druhého čítania. Liberáli navrhovali, aby samosprávne kraje mali možnosť objednávať regionálnu železničnú dopravu aj na tratiach, ktoré zasahujú do susediaceho kraja.

„Vyššie územné celky tak získajú možnosť objednávať si regionálnu dopravu nielen v rámci svojho územného obvodu, ale aj mimo neho. Tak, ako to dnes už môžu robiť pri objednávaní regionálnej autobusovej dopravy. A tak, ako to zákony umožňujú napríklad aj v Českej republike,“ zdôvodnili svoj návrh poslanci za SaS. Účinnosť novely navrhovali od 1. mája 2019.

ŽSR - Trnava
Ilustračné foto: ŽSR.
Kraje si mali vybrať spôsob dopravy

Výhodou návrhu by podľa SaS bolo, že tam, kde by bolo efektívne využiť železničnú dopravu, by si samosprávny kraj objednal takúto formu namiesto autobusovej dopravy a naopak. Kraje by zároveň mali právomoc zladiť si regionálnu železničnú a regionálnu autobusovú dopravu, čím by sa vylúčili súbehy týchto liniek a v konečnom dôsledku by ušetrili prostriedky na financovanie dopravy vo verejnom záujme.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia