ZSSK dosiahla rekordný podiel tržieb a predaných cestovných lístkov na internete, vedie predaj v pokladniciach

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cestovanie vlakom
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) zaznamenala v prvom polroku 2022 výrazný nárast predaja cestovných dokladov na internete a historicky najvyšší podiel tržieb a predaných cestovných lístkov cez online kanály – e-shop a aplikáciu.

Podiel tržieb za lístky predané prostredníctvom internetového obchodu alebo mobilnej aplikácie Ideme vlakom dosiahol 30,6 %. Spoločnosť o tom vo štvrtok informovala s tým, že prozákaznícke zmeny predajných kanálov sú integrálnou a dôležitou súčasťou jej transformácie.

Lístky sa predávajú aj cez sms

Podiel tržieb z internetového predaja cestovných lístkov vo vlakoch národného dopravcu od roku 2018 doteraz vzrástol o 11,3 percentuálneho bodu. Predaj cez aplikáciu Ideme vlakom dosiahol podiel 4,3 % a na e-shope 26,3 %.

Stále výrazne prevláda osobný predaj v kamenných pokladniciach s podielom 61,6 %, ale v uvedenom období klesol o 12,1 percentuálneho bodu. Predaj lístkov cez sms má podiel 0,6 % a ostatné spôsoby predaja – u sprievodcu vo vlaku, zmluvne či v automatoch – majú podiel 7,2 %.

Nedostatky hlásené cez aplikáciu

„Výrazný nárast v online predaji ZSSK zaznamenáva už od novembra 2018, keď bol spustený inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilná aplikácia Ideme vlakom. Okrem rýchleho vyhľadania spojenia a intuitívneho nákupu lístka začali nové platformy poskytovať aj informácie o prípadnom meškaní vlaku,“ uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč s tým, že cestujúci tiež môžu využívať Google Pay aj Apple Pay.

V priebehu tohto roku ZSSK plánuje začať aj s predajom medzinárodných cestovných lístkov v mobilnej aplikácií, túto službu momentálne interne testuje.

„Do budúcna tiež pripravujeme integráciu online komunikácie priamo do aplikácie, prípadne iné inovatívne riešenie, prostredníctvom ktorého budú môcť cestujúci hlásiť všetky nedostatky,“ priblížil Kováč. Cestujúci, ktorí mali s aplikáciou či e-shopom problémy, alebo chcú pomôcť pri vylepšovaní online služieb, môžu momentálne využiť kontaktné centrum, komentáre v online obchodoch či e-mail.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Tomáš Kováč
Firmy a inštitúcie ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko