Na osobnú vlakovú dopravu na úseku Košice - Moldava nad Bodvou bude súťaž

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Vlak ZSSK
Foto: slovakrail.sk

Ministerstvo dopravy a výstavby v rámci plánovanej liberalizácie osobnej železničnej dopravy už oznámilo zámer vypísať súťaž na osobnú regionálnu prepravu na uvedenom úseku v Úradnom vestníku EÚ.

BRATISLAVA – Súčasťou plánovanej liberalizácie osobnej železničnej dopravy bude aj úsek Košice – Moldava nad Bodvou na trati Košice – Zvolen. Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) už oznámilo zámer vypísať súťaž na osobnú regionálnu prepravu vo verejnom záujme na uvedenom úseku v Úradnom vestníku Európskej únie. Ako rezort v pondelok informoval, ide o podmienku zverejnenia pred samotným konaním súťaže.

„Vytipovali sme trate, ktoré sú z hľadiska dopravnej obsluhy relatívne samostanými úsekmi. V prvom rade nám záleží na tom, aby celý proces prebehol bez zbytočných chýb a komplikácií, aby súťaž priniesla predovšetkým výhody a prilákala do vlakov ďalších cestujúcich,“ povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most – Híd). Osobnú prepravu na úseku Košice – Moldava nad Bodvou v súčasnosti zabezpečuje štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.

Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek. Foto: SITA/Diana Černáková.

Zverejnia ďalšie trate, súťaže by sa mali začať budúci rok

Ministerstvo dopravy chce transparentnou verejnou súťažou umožniť, aby sa o prevádzkovanie osobnej dopravy na vybraných železničných tratiach mohlo uchádzať široké spektrum dopravcov, teda malých aj veľkých. Ďalšie trate budú preto zverejnené v najbližších mesiacoch. „V súlade s európskou legislatívou a podmienkami EÚ by sa oznámené trate mohli začať súťažiť už v roku 2019,“ uviedla rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Ministerstvo už skôr oznámilo prípravu súťaže na zabezpečenie osobnej dopravy na regionálnej trati Žilina – Rajec. Súťaž by mala byť aj na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno, keďže zmluva s prevádzkovateľom dopravy spoločnosťou RegioJet, a. s., uplynie koncom roku 2020.

Železničná stanica Košice. Foto: zsr.sk.

Dobudovanie elektrifikácie je plánované v polovici roku 2021

Úsek Košice – Moldava nad Bodvou má dĺžku 31 kilometrov, je čiastočne elektrifikovaný v dĺžke jedenásť kilometrov po Hanisku pri Košiciach. Dobudovanie elektrifikácie jeho zvyšnej časti, čo je asi dvadsať kilometrov, je naplánované v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

„Ukončenie sa predpokladá v polovici roka 2021. Zároveň, vlaky budú mať konečnú stanicu v novom termináli integrovanej osobnej prepravy v stanici Moldava nad Bodvou mesto,“ priblížila Ducká. „V súčasnosti na trati premáva sedem párov vlakov denne, pričom súťažou sa plánuje ďalšie zahustenie dopravy,“ dodala.

Terminál integrovanej osobnej dopravy Moldava nad Bodvou mesto. Foto: zsr.sk. Foto: zsr.sk.

Zmluva bude na desať rokov s účinnosťou od 1. januára 2022

Ako vyplýva z predbežného oznámenia rezortu dopravy v Úradnom vestníku EÚ o príprave súťaže, zmluva s vybraným prevádzkovateľom dopravy na úseku Košice – Moldava nad Bodvou by mala byť uzavretá na desať rokov s účinnosťou od 1. januára 2022.

„S úspešným uchádzačom bude uzavretá zmluva o dopravných službách vo verejnom záujme v zmysle zákona o doprave na dráhach. Dopravcovi budú stanovené technické a kvalitatívne podmienky na zabezpečenie dopravných výkonov,“ oznámilo ministerstvo dopravy. Na úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto sú stanice a zastávky Košice predmestie, Barca, Haniska pri Košiciach, Hutníky, Veľká Ida, Cestice, Čečejovce, Mokrance a Moldava nad Bodvou.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR