Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Na meškajúce vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko sa v minulom roku v cieľovej stanici čakalo v priemere sedemnásť minút. Pri zohľadnení počtu všetkých vypravených vlakov predstavovalo priemerné meškanie štátnych vlakov 1,73 minúty. Foto: slovakrail.sk.
16. februára 2018 15:55 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Na meškajúce vlaky ZSSK sa vlani v cieľovej stanici čakalo v priemere sedemnásť minút

Pri zohľadnení počtu všetkých vypravených vlakov predstavovalo priemerné meškanie štátnych vlakov 1,73 minúty. Železničná spoločnosť Slovensko vlani vypravila celkovo 526 944 vlakov a viac ako 473 tisíc z nich prišlo do cieľovej stanice načas.

BRATISLAVA 16. februára (SITA) – Na meškajúce vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) sa v minulom roku v cieľovej stanici čakalo v priemere sedemnásť minút. Pri zohľadnení počtu všetkých vypravených vlakov predstavovalo priemerné meškanie štátnych vlakov 1,73 minúty.

Ako národný osobný vlakový dopravca v piatok informoval, vlani vypravil celkovo 526 944 vlakov a viac ako 473 tisíc z nich prišlo do cieľovej stanice načas. Meškalo teda zhruba 54 tisíc spojov, čiže vyše desať percent z vypravených vlakov. Najväčší podiel na celkovom meškaní vlakov v roku 2017 z hľadiska počtu minút mali cudzie vplyvy (63,7 %), z viny ZSSK bolo 16,15 % zameškaných minút.

Ilustračné foto: slovakrail.sk.Foto: slovakrail.sk.

Martinček: Každé jedno meškanie nás mrzí a analyzujeme ho

„Je štatisticky nemožné, aby boli všetky spojenia a technika 24 hodín 365 dní v roku dokonalé a aby sa na trati nestala žiadna mimoriadna udalosť. Každé jedno meškanie nás však mrzí a analyzujeme ho,“ upozornil člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

„Robíme tiež všetko pre to, aby sme čo najrýchlejšie modernizovali náš vozňový park a zároveň držali krok s modernými technológiami, aby sme v prípade mimoriadnosti vždy promptne reagovali,“ dodal Martinček.

Riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček: Foto: slovakrail.sk.

Najčastejším dôvodom meškania boli výlukové práce 

Vlaky ZSSK vlani najčastejšie meškali z dôvodu výlukovej činnosti pre stavebné práce na úsekoch železničných tratí, čo malo vplyv na prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti. Išlo o 172 345 takých prípadov meškania v celkovom rozsahu asi 6 725 hodín.

Napríklad, výluka v úseku Banská Bystrica – Horná Štubňa od 24. júla do 10. augusta 2017 mala na chod vlakov výrazný vplyv, pretože museli jazdiť odklonmi, prípadne musela byť zabezpečená náhradná autobusová doprava. Jazdné časy významne ovplyvnila aj celoročná modernizácia úsekov na hlavnom železničnom ťahu v úseku od Trenčína po Žilinu.

Ilustračné foto: SITA/Ivan Fleischer.

Nočnou morou je meškanie v dôsledku nehôd

Sledy vlakov, ako druhá najčastejšia príčina nedochvíľnosti, keď zmeškané vlaky odstavia alebo zablokujú na trase iné vlaky, spôsobili takmer 140 tisíc meškaní v celkovom trvaní 9 182 hodín. Ďalším dôvodom vlakových meškaní bolo čakanie prípojov na zmeškané vlaky v 72 465 prípadoch a tvorilo približne 7 451 hodín.

Nočnou morou železničiarov je meškanie v dôsledku nehôd, medzi aké patria strety s motorovými vozidlami na priecestí či zrážky osôb pohybujúcich sa v koľajisku. „V prípade ujmy na zdraví či usmrtenia sa meškanie môže vyšplhať aj na sto a viac minút, čo potom zásadne ovplyvňuje celkovú štatistiku meškaní. Celková dĺžka meškania je v rukách polície, odchod vlaku z miesta nehody je možný až po jej súhlase,“ uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Foto: slovakrail.sk.

Jedným z čiernych dní vlaňajška bol 6. september

Osobitnou kapitolou podľa ZSSK sú samovraždy. Jedným z čiernych dní roka 2017 bol 6. september, kedy samovrah skrížil cestu regionálnemu rýchliku na trase Púchov – Považská Bystrica. Okrem neho meškali aj dva vlaky InterCity, dva rýchliky, dva osobné vlaky a jeden expresný vlak z Prahy, a to spolu vyše deväť hodín.

ZSSK vlani zaevidovala aj 145 prípadov odstraňovania dôsledkov nehody na trati, celkové meškanie dosiahlo 441 hodín. Zaznamenala tiež 895 stretov s lesnou zverou, v polovici prípadov vzniklo meškanie od päť do dvadsať minút a v 80 prípadoch bol rušeň taký poškodený, že vlak musel byť odrieknutý.

Pre víchricu odriekli vo Vysokých Tatrách 25 vlakov bez náhrady

V dôsledku víchrice vlani 29. októbra bolo poškodených pätnásť rušňov a vozňov, celkové meškanie dosiahlo vyše 44 hodín. Na Tatranských elektrických železniciach v úseku Vyšné Hágy – Štrbské Pleso bolo v ten deň odrieknutých 25 vlakov bez náhrady, pre popadané stromy nebola zjazdná ani cesta.

Pod meškania sa podpísalo aj nahlásenie výbušného zariadenia na bratislavskej Hlavnej stanici 18. júna večer. Na žiadosť polície bola celá stanica evakuovaná a doprava zastavená. Doprava na stanici bola prerušená hodinu a pol, trinásť vlakov meškalo spolu vyše deväť hodín.

Ilustračné foto: SITA/Marko Erd.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies