Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Modernizácia železničného úseku pri Trenčíne sa opäť predĺži

Na úseku Stakčín - Dlhé nad Cirochou v okrese Snina budú pre výlukové práce na železnici vlaky nahradené autobusmi. Ilustračné foto: Pixabay.com.

Združenie Brezina na čele so spoločnosťou TSS Grade, a.s. obnovu dvanásťkilometrového úseku železníc nestihne dokončiť ani v náhradnom termíne do konca novembra tohto roka. Modernizácia úseku za zmluvnú cenu takmer 245 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty mala byť pôvodne hotová vo februári tohto roka.

Modernizácia železničnej trate v úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá sa znovu predlžuje. Združenie Brezina na čele so spoločnosťou TSS Grade, a.s. obnovu dvanásťkilometrového úseku železníc nestihne dokončiť ani v náhradnom termíne do konca novembra tohto roka. Modernizácia úseku za zmluvnú cenu takmer 245 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (294 mil. eur vrátane dane) mala byť pôvodne hotová vo februári tohto roka.

Zhotoviteľ objektivizuje dôvody neplnenia termínu

“Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako investor stavby konštatujú, že lehota na dokončenie uvedeného stavebného diela nebude dodržaná a viacero stavebných objektov zostáva nedokončených,” informovala v piatok hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

“Zhotoviteľ stavby v súčasnosti objektivizuje dôvody neplnenia termínu, pričom obe zmluvné strany vedú intenzívne rokovania za účelom verifikácie ich opodstatnenosti, ako aj za účelom kvalifikovaného stanovenia dodatočnej lehoty na dokončenia diela,” dodala hovorkyňa. Železnice uzavreli zmluvu o dielo so zhotoviteľom stavby ešte pred štyrmi rokmi, v októbri 2012.

Dostavba úseku pri Trenčíne je pre nového šéfa železníc priorita

Nový generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy, ktorý je vo funkcii od 3. novembra, dostavbu tretej etapy modernizácie trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov v úseku pri Trenčíne intenzívne rieši ako prioritnú.

“Jeho prvoradým cieľom je zrýchliť a zefektívniť práce na stavebných objektoch tak, aby boli zrealizované v požadovanej kvalite, a aby celá stavba mohla byť dokončená a skolaudovaná v čo najskoršom termíne,” uviedla Pavliková.

Železnice sa ospravedlňujú obyvateľom Trenčína a okolia za obmedzenia

“ŽSR sa opätovne ospravedlňujú všetkým dotknutým obyvateľom Trenčína a okolia za dočasné obmedzenia, súvisiace s realizáciou uvedeného stavebného diela a zároveň si dovoľujú poprosiť o trpezlivosť a pochopenie pri dostavbe jednej z najväčších a najdôležitejších stavieb modernizácie železničného koridoru v Slovenskej republike,” uzavrela hovorkyňa železníc.

Európska komisia modernizáciu úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá v programovom období 2007 – 2013 nepreplatila. Dôvodom bol sporný priebeh tendra na výber zhotoviteľa a viaceré súdne spory. Štát musí zaplatiť náklady z vlastných zdrojov, alebo sa môže pokúsiť prefinancovať časť projektu z peňazí Európskej únie v novom programovom období 2014 – 2020.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 18. novembra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...