Medzinárodná doprava má byť vyňatá zo smernice o vysielaní zamestnancov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Diaľnice
Ilustračné foto: pixabay.com.

Výnimkou má zostať len kabotážna doprava a špecifická kombinovaná doprava. Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia informovalo, že táto významná zmena by mala pozitívne ovplyvniť slovenských dopravcov.

BRATISLAVA – Medzinárodná cestná doprava a tranzit by mali byť vyňaté z európskej smernice o vysielaní zamestnancov. Výnimkou má zostať len kabotážna doprava a špecifická kombinovaná doprava.

Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia v stredu informovalo, že táto významná zmena, ktorú v pondelok odsúhlasil Výbor Európskeho parlamentu pre dopravu (TRAN), by mala pozitívne ovplyvniť slovenských dopravcov.

ČESMAD Slovakia sa aktívne usiloval o spomínanú legislatívnu zmenu. „Združenie v spolupráci s partnerskými združeniami najmä zo strednej a z východnej Európy dlhodobo presadzovali rovnaké stanovisko. ČESMAD Slovakia oceňuje aj spoluprácu so štátnymi orgánmi, medzinárodnými organizáciami a europoslancami, ktorým toto stanovisko predložilo a neustále pripomienkovalo,“ oznámila hovorkyňa ČESMAD Slovakia Martina Baumann.

Cesty
Ilustračné foto: SITA/Jana Birošová.

Viaceré problematické body zostali

Rozhodnutie výboru europarlamentu však podľa združenia obsahuje aj problematické body, ktorými sú celoplošný zákaz trávenia týždenného času odpočinku v kabíne vozidla, aplikácia pravidiel o dobách vedenia vozidiel už od 2,4 tony či pravidlá pre rýchlejšiu obmenu digitálnych tachografov.

Poslanci tiež navrhli zmeny, aby sa zabezpečili lepšie podmienky pre vodičov. „Dopravné spoločnosti budú musieť usporiadať svoje cestovné poriadky tak, aby sa vodiči mohli raz za tri týždne vrátiť domov alebo na iné miesto podľa vlastného výberu na týždenný odpočinok,“ uviedla Baumann.

Diaľnice - autá
Ilustračné foto: pixabay.com.

Zámerom je konkurencieschopnosť dopravcov

Cieľom ČESMAD Slovakia je zabezpečiť konkurencieschopnosť slovenských dopravcov na medzinárodnom trhu a rovnako chrániť práva vysielaných zamestnancov. „Pozitívnym krokom je fakt, že si samotní europoslanci uvedomujú, aké komplikácie a administratívnu záťaž vy plné znenie smernice prinieslo,“ dodala Baumann.

O dosiahnutom výsledku z výboru by podľa všetkého nemalo rozhodovať plénum europarlamentu, ale mal by byť súčasťou už trojstranného rokovania medzi Európskou komisiou, Radou EÚ a Európskym parlamentom.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie ČESMAD Slovakia Združenie cestných dopravcov